Gå til innhold

Kløe i underlivet

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg er litt desperat her.....

Jeg har så forferdelig kløe i underlivet, og da helt øverst med klitoris.. Legen har sett på det, og trodde ikke det var sopp. Anbefalte meg å kjøpe en krem på apoteket med kortison. Men jeg har fortsatt å klø-. Spes når jeg har vært ute i kulda, og merker at jeg får så mye utflod også der fremme.... Jeg er rød og hoven... Blir gal av å gå sånn..

Noen som har opplevd det samme, og som har noen tips til meg????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8315355-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke opplevd d samme.. men jeg ville prøvd med canesten salve. var du like rød da du var til legen? eller ble d verre etter at du ha vært der.. kan jo hende at du var til legen tidlig i utbruddet av sopp at legen ikke så d.. og at d er blitt verre etterpå..

Hei

Pga kraftig økn av østrogen gjør svangerskapet at slimhinnene i skjeden blir tykkere og fuktigere- og dermed "tettere". Og man urinerer oftere. Dette gjør at faren for sopp øker. Bruk spesialsåpe, pass på at du ikke går med "tette" klær og går å er "fuktig" pga utflod, over tid (mer enn 3-4 timer). Bruk truseinnlegg som du kan skifte hyppig. Jeg synes Canesten er helt fantastisk men tror det må tas andre forhåndsregler (som de overnevnte). Hvis man har sopp ved fødsel kan barnet bli "smittet". Det er helt ufarlig men barnet får et hvit lag i munnen som sikkert kan virke appetitt-nedsettende og litt plagsomt(egenerfaring).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...