Gå til innhold

EL-testing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker stavene fra billigtester.no. Men må teststreken og kontrollstreken være nøyaktig like sterke for at det skal kunne bety at EL er på veg??

Har ustabile sykluser enda og vet jo ikke helt nøyakti når forventet EL er.Forrige syklus var på 34dager. Syklusen før den igjen var 41dager.

Her er mine testinger:

-dag 12. blank

-dag 13. svak skygge

-dag 14.svak strek. Slim

-dag 15. tydelig strek men lysere farge enn controlstrek. Slim

-dag 16. klar og tydelig strek, litt svakere farge enn controlstrek. ikke slim

Testet 2ganger på dag 15, og streken blir bare sterkere og sterkere for hver gang jeg tester =)

Kan det være at jeg har EL nå, el må jeg vente til det kommer fram 2like sterke streker på testen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer litt ann på hvilken test du bryker.

det e vvanskelig å si egentlig, for det er mange med el hver mnd, som aldri får ordentlige positive el tester.

gå utifra den sterkeste testen, og stol på at el da kommer iløpet av 12/24 timer.

DVS: ha sex i kveld :)

også videre hver>/ annenhver dag

Masse lykek til da :)

Skrevet

Bruk heller digital test. Mulig det er litt dyrere, men da får du et sikkert svar uten å lure.

Jeg bruker de og er veldig fornøyd :)

Bare et tips!

:) Masse lykke til

Skrevet

Jeg har også fått "stigende positive" tester som jeg kaller det, og høres ut som det er det du har. Iflg FF (temper i tillegg) så har jeg da vanligvis EL på dagen eller dagen etter den dagen jeg har sterkest (like sterk) strek, selv om jeg har 2-3 "svakt positive" testdager i forveien. Har kjørt på hele perioden jeg, for å være sikker, men foreløpig har det ikke blitt noe ;o)

Krysser fingene for deg!

Skrevet

ja digitaletester er faktisk bedre! Den dagen det slo positivt på digital test tok eg og testa ein strimmeltest i tillegg. Den var vanskelig å lese av, og viste nesten ikkje positivt resultat. Kjøp digital på babyplan.no , den er 150 kr billigere enn apoten i tilleg portofri levering :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Har ikke testa i dag så vet ikke om streken er enda sterkere i dag da men.

Må bare fortelle at jeg egentlig hører til inne på"mannen ikke helt klar", fordi min kjære har vinglet endel fram og tilbake mellom ja og nei i det store babyspørsmålet! (vi har en gutt på 4 fra før).

Den ene dagen sier han at han vil ha barn, men når det kommer til stykket så har han hoppet av i svingen =(

Jeg har testet etter EL for å ha litt kontroll, og for å få litt øvelse til den dagen vi virkelig skal prøve.

Men i går kveld ble det selvfølgelig action i senga, og da spurte min kjære "hva skjer visst jeg kommer inni deg"?

Jeg svarte som sant er at "enten blir det baby, eller så skjer det ingen ting"

Samboer nølte litt før han sa "blir du glad visst jeg kommer inni deg da?"

JAAAA svarte jeg selvfølgelig, og sånn ble det =)

Håper virkelig at min kjære har samme syn på saken i kveld også =)

Krysser alt jeg har av fingre og tær *************** =)

Skrevet

Må man alltid teste med morgenurin forresten?

Skrevet

Grunnen til at man bør teste med morgenurin er for at den er mest konsentrert =)

Det blir lite konsentrasjon av stoffene i urinen visst du drikker en lliter vann på styrten og deretter tester.

Skrevet

Har nesten skjønt det. :) Mine tester ble veldig svake bare, men jeg tror det var pga. at jeg testet på kvelden.

Skrevet

Dette har jeg også lurt mye på.

Min forrige periode var på 52 dager, derfor synes jeg det var så rart at jeg teste positivt så tidlig.

dag 12 ingen strek

dag 14 svak strek

dag 15 sterk strek (nesten som kontrollstreken

dag 17 svakere strek

dag 19 enda mye svakere

Nå lurer jeg på om jeg skal fortsette å teste for å sjekke om el-kommer senere i perioden, men hva var dette i så fall da?

Jeg hadde også en del utflod og rare smerter nederst i magen.

Skrevet

Er det lenge siden du sluttet med ppillene da tjyms?

Jeg sluttet med pillene i nov og har hatt 2normale sykluser etter det, er inne i min 3 syklus nå. Første syklus var på 41dager, den neste var på 34dager og nå er jeg på min 17dag. Tok en EL test i dag også, og nå er streken svakere enn i går. Skal fortsette å teste til streken enten forsvinner eller det blir tomt for tester =)

Har hatt masse vit utflod de siste dagene + endel slim på dag 14og 15, bittelitt slim på dag 16. Livmortappen er kjempemyk.

Når vi sammenligner testingen din og testingen min virker det jo ganske likt da =)

Krysser fingrene ***

Skrevet

Sluttet med pillene i september, men prøvde ikke orntlig den første tiden, så jeg sier at jeg har 1,5 prøveperiode bak meg:..

Hadde egetnlig tenkt å vente med å prøve nå for å få babyen på nyåret isteden, men skulle det kalffe med den eljeg tror jeg testa herer det jo håp om at man har født i god tid før jul... Håpe håpe!

Skrevet

Artig å lese at du hører til på mannen ikke klar også. Mannen min har heller ikke vært sikker. Vi har ei fra før på 2 år (i dag faktisk) Mannen min ville ikke ha barn da (hun var ikke planlagt, men veldig ønsket når hun kom. Nå er hun pappas øyensten og snurrer han rundt lillefingeren...;) Men mannen min har sagt at det er så mye mer pes med to barn, men så kom han på at lillejenta fortjener en bror eller søster, så vi fant ut av vi kunne begynne så vidt å prøve da..og se om det klaffa. Han fnya da han så for noen uker isden at jeg var inne på sida her, men i forrige uke var det han som begynte å spørre når jge kunne teste om jeg var gravid, og en annen dag sa han. -Morsomt med baby da, vi må også få en baby snart nå, da han så noen på tven. ;)

Og det verste av alt - vi har alltid sagt at to unger er iallfall nok - men nå høres det ut som han ikke er så fryktelig sikker på det heller lengre!!! :)

Skrevet

Våre historier er jo ganske like da =) Artig!!

Har lagt ut et innlegg på skravlesiden, "er det dumt å få barn sent på året".

Har egentli lyst til å få barn tidlig slik at han eller hun slipper å være minst i klassen osv. Men blir så i tvil...skal jeg be mannen min vente, og kanskje risikere at han ombestemmer seg igjen. Eller bare la det stå til å la barnet komme når det kommer??

UÆÆÆÆ...ikke lett dette hær!!

Skrevet

Jeg blir så irritert av sånne innlegg; "her er et barn akkurat like velkomment uansett når på året det kommer"...

SELVFØLGELIG ER DET DET! Ikke det det handler om, men noen gange rpasser det bedre å bli gravid enn andre, og så fremt man ønsker å prøve å styre dette litt, bør man få prøve det. Jeg kunne ikke tenkt med å få barn i mellomjula både for min egen og barnet sin skyld(for de får nødvendigvis mindre oppmerksomhet da enn søster som har bursdag på februar) og det er ikke helt det samme å måtte feirer bursdagen sin flere uker etterpå når de andre barna er hjemme fra juleferie... Men jeg skjønner at man kan forandre mening når man har prøvd å bli gravid i to år, og at man ikk vil gå glipp av en prøveperiode da...

Skrevet

Enig med deg!

Visst jeg faktisk blir gravid nå, blir jo barnet født midt i nov ca, og det er jo ikke så ille.

Men visst jeg ikke blir gravid nå må jeg vel prøve å vente til april skygge unna gubben når jeg er i nærheten av EL. Blir jo helt motsatt av alle andre her inne. Høres sikkert sykt ut =) Vil helst ikke ha barn i desember!

Samtidig hadde det jo vært kjekt med et barn født i 07 også. Vi bor på en veldig liten plass, og ei jeg kjenner her har termin i juni, så sånn sett hadde det jo vært greit, da vet jeg ialle fall at lillegullet får klassekamerater som er født samme år som seg når han begynner på skolen!!

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt på at det kna være en fordel med bare to skoleår melom barna, men jeg skal fortsette å teste el og se om hva jeg ender opp med om jeg renger med 40 uker frem i tid...;)

Jeg bor også på en liten plass. I Trøndelag jeg da. Du?

Skrevet

Sør trøndelag =)

vil du si nøyaktig hvor du bor da?

Skrevet

Søskenbarnet til mamma bor på Hitra. Har en plass som hete Fjellvær kyst og bondegårdferie??

E du gammel da?

Skrevet

26. Ja, vet hvem hun er Anne Britt Berg: ) Bor du da?

Skrevet

Bor i ei lita fjellbygd sør for tr heim!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...