Gå til innhold

Ikke for å mase om MA, men dere som har hatt det...


lizaloo

Anbefalte innlegg

Hvordan ble det oppdaget? Ved ultralyd, altså hvordan påviste legen MA? Merket dere noe selv?

Er hysterisk redd for dette, har holdt på leeeenge for å bli gravid og orker ikke tanken på å miste. Har ikke mistet før, så det er jo ingen grunn til at jeg skal gjøre det, men er redd for det....

Har hele tiden hatt brunlig slimete utflod med jevnlig mellomrom og det brkymrer med litt. Legen sier det er vanlig? Var dessuten på ulrlyd i uke 7+5 og så da et bankende hjerte, med i og med jeg fortsatt har denne utfloden bekymrer jeg meg en del.

Så hvis noen av dere kan svare meg er det fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde en for 4 år siden. Begynnte å blø i uke 8. fikk da tatt en utralyd. Da banket et lite hjerte og allt var bra. Men så i uke 13 fikk jeg store smerter som jeg gikk med et par dager før jeg kontaktet lege. (var naiv nok til å tro at det var bekkenløsning jeg da) Tok skikkelig feil der,på Ul var fosteret død og hadde vært det i en mnd!! siden uke 9 tenker jeg.Så da måtte jeg inn å få en utskrapning.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul i uke 16 og alt var fint i uke 19 kjente jeg ikke liv men fikk ikke komme til lege før uke 22 legen sa jeg hadde innbilt svangerskap men kunne komme til jordmor i uke 23 ble sent til sykehus og fødte en liten gutt som hadde vært død i 5 uker. hadde ikke noen tegn på at noe var galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA i uke 13. Jeg merket at symptomene forsvant og etterhvert kjente jeg at jeg var sår i magen, under navelen, noe jeg bare kjente da jeg trykte på magen. Jeg hadde ingen smerter uten om det og blødde heller ingenting. Men jeg kjente meg tom rett og slett, kjente at jeg ikke var gravid lengre. Ved ul ble dette uheldigvis bekreftet. Vårt lill under levde ikke og vi fikk beskjed om at det antageligvis døde i uke 10. Økt utflod er en av sumptomene på graviditet og jeg tror du kan slappe av, selv om det ikke er enkelt - jeg vet. Selv om jeg hadde MA forje gang jeg var gravid er jeg ikke så veldig bekymret, jeg har en følelse på at denne gangen er alt i orden. Forje gang var jeg veldig bekymret fra begynnelsen av og hadde hele tiden mareritt om at jeg mistet. Jeg hadde en følese på at noe var gale, og det viste seg at jeg hadde rett. Håper jeg har rett denne gangen også! Lykke til!! Tror nok dette går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne hadde MA i uke 10. Hjertet banket i uke 7, men de ba om ny UL i uke 10 og da var fosteret dødt. Måtte ha utskrapning og enda ikke gravid igjen - dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt friskt blod, deretter rosa utflod samme kveld og dagen etter brun utflod. Ikke noe mer etter det. Dro til legen fikk beskjed om at det var vanlig, fikk ikke rekvisisjon til UL. Tok privat UL i Oslo en uke etterpå, fosteret døde da jeg hadde den lille blødningen (ca en teskje vil jeg tro).

 

Så dersom jeg var deg ville jeg fått det undersøkt, det er ikke normalt å blø under svangerskapet - men det er vanlig! Ca 1/3 av alle gravide opplever blødning.

Be legen om rekvisisjon til ultralyd pga dette, så får du roet deg.

 

Lykke til, kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jg syns ikke du skal gå å bekymre deg om noe som ikke er galt.. du blør ikke sier du og har heller ikke vondt..mye utflod, også brunlig er HELT normalt.. jeg har akkurat mistet min lille.. og da var det en følelse.va liksom tom.. så begynte eg å blø.. og det var skikkelige menssmerte lignende smerter..

du skal vere glad for det som er.. det som skjer er ingenting å gjøre med så tidlig uansett..

lykke til med spiren din. som sikkert har det helt fantastisk bra.. så lenge du har det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere alle som svarte meg. Skal prøve å slappe litt av, men skal på ultralyd på mandag og er alt ok da, skal jeg bare nyte resten av tiden:)

Lykke til videre til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...