Gå til innhold

Hvor tungt kan du løfte?


Tulletutta

Anbefalte innlegg

Eg jobber i hjemmesykepleien og det blir noen tunge løft og ein god del stress er så redd for at det skal gjøre at eg mister igjen..

Kan det det så tidlig mener å ha lest at så tidlig er det ikkje så farligt for spiren sitter ganske langt inne. Men så har eg husker eg at læreren min i kost på helse og sosial gk fortalte at du måtte ikkje løfte tungt i det heile tatt når du var gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm. kan jo ikkje vite kor tungt eg løfter akkurat og vil heller ikkje fortelle det på jobben enda da eg ikkje er kvalm eller noko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

jeg har alltid hørt at man kan fortsette å løfte og bruke kroppen som man gjorde før man ble gravid.

man skal bare ikke dra det utover det som før var normalen for deg.

 

utover det skal man kutte ut risikoidrett osv som kan føre til slag/ spark o.l direkte mot mageregionen.

 

Hvis du er bekymret, så snakk med sjefen din og få tilrettelagt arbeidstiden din litt.

og ikke minst høre hva han/ hun er vant til i henhold til graviditet og din arbeidssituasjon.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og et problem at eg nett opp har fått ny sjef... og hun har mest sannsynlig lite erfaring med dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du bekymrer deg for fosteret, så må du snakke med noen som kan dette og få klarhet i dette.

frem til du vet hvor tungt du kan løfte og hvor mye du kan ta i på jobben, burde du si ifra til sjefen, sånn at du slipper det tyngste av løftene.

 

Det synes iallefall jeg, men hva du velger er jo helt opp til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, må nesten tenke på det. hadde tenkte jo tenkt å si det når eg hadde hatt første ul. men det blir jo ikkje før etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...