Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 En måned før vi bestemte oss for å forsøke å bli gravid kuttet jeg ned røyken fra 20 til ca 10 om dagen. Merket på kroppen ca to uker etter unnfangelse at det var noe på gang og sluttet dermed på dagen med de siste 10. Har nå vært røykfri i et par uker og har ingen problemer med det. Avhengigheten sitter kun i hodet - nikotinen er ute av kroppen etter 48-72 timer. For min del var det ikke noe vanskelig å slutte - jeg følte at jeg ikke hadde noe valg. Spiren i magen får dessverre ikke sagt ifra og derfor må jeg være så fornuftig å ta det valget for den. Jeg har to barn fra før og sluttet også da med å røyke. Har vært av og på i de siste 10 årene, men aldri røyket under graviditet og amming. Jeg foreslår både røykestoppkurs og bøker for de som sliter med å slutte. Jeg har selv ringt røyketelefonen og snakket med en ukjent og hyggelig dame i en times tid. Dagen etter var jeg røykfri!! Det hjelper å snakke med noen som man ikke kjenner - de fleste som kjenner en kommer gjerne med pekefinger og da kommer trasset frem i de fleste. Ønsker alle røykere lykke til med å bli ikkerøykere!!! Tenk positivt og skap en bra rugekasse for den lille spiren i magen.... Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå