Brokade Skrevet 20. februar 2007 #1 Del Skrevet 20. februar 2007 Min gutt på snart 3 uker har i det siste begynt å skrike volsomt på slutten av ammingen. Ser han presser og at det "knitrer" i bleia. Så skriker han og sparker og veifter med armene, samtidig som han prøver å ta tak i puppen igjen. Det eneste som hjelper da er å legge han på stellebordet med bleien av... eller holde han høyt oppe på skulderen. Når han begynner slik løfter jeg han opp på skulderen, og deretter skifter bleie på han. Med d samme bleia kommer på blir han misfornøyd. Så da er d opp på skulderen igjen. Straks han får en annen stilling enn skulderstillingen hylskriker han. Slik må jeg holde han til han sovner.. og det kan gå en stund, og er slitsomt å holde en slik posisjon over tid... Noen som vet hvorfor han er slik, og tips til andre ting jeg kan prøve ut. Virker litt for meg at han trenger nærhet.. for når han har sovnet på skuldera..legger jeg han ned i fanget mitt... deretter ned i vogga .. men da skiker han igjen. Da hender d han er sulten igjen... så er d på an igjen med hyling på slutten av amminga. Føler d ikke er kolikk.. og tror ikke det er maten jeg spiser han reagerer på. Gir han masse nærhet.. men må jo få tid til meg selv også... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8315038-skriking-under-etter-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Del Skrevet 20. februar 2007 Spiser han lenge før han begynner å skrike? Jenta mi begynte å skrike når hun hadde spist lenge og mye. Hun skrek og skrek og ingenting annet hjalp enn å bære henne rundt eller å sitte å rugge henne. La jeg henne ned i senga så våknet hun og begynte å skrike igjen. Slik kunne hun drive på til 5 - 6 om natta. Da sovnet hun, sliten... En natt fant vi ut at hun fortsatt ville ha noe å suge på, men da jeg prøvde å mate henne ville hun ikke ha. Så prøvde vi smokken, hun spyttet den ut noen ganger, tilslutt tok hun den og sovnet søtt. Siden har det bare vært å bruke smokken og det har vært slutt på skrikinga. Hun brukte rett og slett puppen som smokk. Kan det være det problemet gutten din har? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8315038-skriking-under-etter-amming/#findComment-8315641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brokade Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 20. februar 2007 Han er generelt veldig rolig, og skriker aldri når han er sulten. Når jeg ser han sutter på hendene sine el. sutter desperat på smokken legger jeg han til brystet. Han sluker melken iseg og har veldig hastverk... har prøvd å legge inn noen pauser og da sutter han på hånda si imens.. Han drikker så fort og mye at han er vanligvis ferdig etter 5-10 min. Hikker ofte kraftig etterpå. Han er mer sulten.. men da setter skrikinga inn og han skriker.. selv om jeg prøver å gi han smokken... Er ellers ikke problem å gi han smokken når han er rolig. I natt sov han med smokken fra 23.30 til 05.00 uten amming. Selv om jeg ammer han med to timer mellomrom skjer samme greia.. så det har ikke noe å si at han er skrubbsulten eller ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8315038-skriking-under-etter-amming/#findComment-8315810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babygutt jan07&??nov10 Skrevet 23. februar 2007 #4 Del Skrevet 23. februar 2007 Vi har det på samme måte som dere! Gutten vår vil ikke sove (eller ligge våken) alene. Barnelegen på helsestasjonen sa at han nok hadde stort kontaktbehov og ville ha mye nærhet. Hun sa at vi skulle prøve å roe han ned "borte" fra vår kropp. Vi skulle heller prøve å stryke på ham, gi ham smukk, snakke med ham osv. Hun mente det ville kreve aktiv jobbing en stund, men at det etterhvert ville gi dem trygghet det og. Synes det har vært kjempe vanskelig og det ender som oftest med at jeg tar ham opp og lar ham sove i sengen vår - er så vondt å se at han har vondt... Men vi begynner å merke stor forskjell på dagtid med denne taktikken. Han er blitt mye flinkere til å ligge alene i perioder på dagen nå. Skal ta noen natteøkter fremover nå, så håper vi at det blir bedre det og. Kanskje dette kan hjelpe på deres gutt også!? Man må jo kunne få litt tid til seg selv og. Ellers sa h.s. at de godt kan ligge å skrike en liten stund også, men det er ikke altid så lett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8315038-skriking-under-etter-amming/#findComment-8368079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå