Gå til innhold

I morgen er det vår tur til samtale på Volvat

Anbefalte innlegg

Jeg både gruer og gleder meg. håper at vi nå kan få hjelp. Kan man bli avvist i det private.? Min gynekolg mener at vi ikke kommer til å bli prioritert i det offentlige, så lenge vi har et barn og hadde en SA i jan. Men jeg har helt tiden måtte brukt pergotime for å blir gravid. Jeg orker ikke flere nedelag nå, nå må vi få hjelp.

Fortsetter under...

Tror neppe dere blir avvist på privatklinikk. Er ikke hele poenget med privatklinikker at man skal slippe køen i det offentlige? De vil jo tjene penger, så jeg hadde ikke bekymret meg over det. Vet du hva det koster med AIH privat? Og hvor lang er ventetiden?

Håper dere får en positiv opplevelse på Volvat i morgen og at dere får den hjelpen dere ønsker! Masse lykke til!! :o)

Ventetiden vet jeg ikke,men det står på deres hjemme side at det er ca 3 uker. Pris tror jeg er ca 5000+ medisiner++. Får forhåpentligvis vite det i morgen. Hvordan går det med deg? Når skal du inn for å ta AIH? Var det i Fredrikstad du skulle utføre det? Prisen der?

Vi hadde time i begynnelsen av februar, men gyn ringte og avlyste timen dagen før... :o( Fikk ny time en måned senere. Synes jo det er litt dårlig i og med at det var hun som avlyste timen, og ikke jeg, men det er vel bare å være tålmodig. Jeg vet jo ikke om vi får AIH engang, og jeg vet ikke hvor lang ventetid det er heller, så jeg er veldig spent. Regner med at jeg må ha røntgen av egglederne først, og så er det sikkert litt ventetid. Har et håp om å komme igang før sommeren, men vi får se. For alt jeg vet kan det jo hende at det er mange måneders ventetid. Jeg vet ikke sikkert hva det koster, men jeg har hørt at det er ca 5000 kr alt i alt per forsøk.

Når har du time? Har du vært der? Du får poste en oppdatering når du kommer tilbake. Tre ukers ventetid høres jo ikke så ille ut, men jeg synes det er dyrt i det private hvis det er 5000 + medisiner. Medisinene er jo dyre. Men, det er jo uansett billigere enn prøverør, så man får vel bare være glad at dette tilbudet finnes.

De var veldig hyggelige på Volvat. Vi må vist gjennom IVF, de rådet oss til det. AIH var sjangsen mindre og da må jeg gjennom LAP eller røgen. Og der er det litt vente tid.Men IVF er dyrt. Vi er også sendt henvisning til Porsgrunn, venter på svar derfra, før vi bestemmer oss for hva vi gjør. Uansett så skal det skje noe her i løpet av våren håper jeg.

Annonse

Det er klart at det er større sjanse for å lykkes med IVF enn med AIH, men AIH er jo en mindre belastning på kroppen din, og billigere. Har dere dårligere sjanser enn andre med AIH? Hvordan var ventetiden på de forskjellige behandlingene?

Ventetiden var for å få tatt LAP el. røngen. Om vi har dårliger sjangse var han ikke helt sikker på.Men han mente så lenge vi har brukt 4 pergotime kurer og min mannssæd er helt ok uten å lykkes så så han ikke sjangsen for å lykkes så veldig stor og at det kan ta lengre tid og tid var han veldig opptatt av. Han mente at hvor lengre vi holdt på med AIH uten å lykkes , jo dårligre ble vår syke.

Ventetiden i forhold til behandlingene var den samme, men skulle jeg utføre AIH, må mine eggledere sjekkes og der var det litt venting. Har angst for narkose, så Lap er ikke det jeg har mest lyst til å gjennomføre.Men må jeg så må jeg. Men bestemmer vi oss for IVF ved volvat starter jeg i midten av mars med spary.og uthenting av egg i sluten av April!!!

Så flott at du har fått noen svar da! Håper dere klarer å bestemme dere for hva dere vil gjøre, ikke altid like lett det heller. De er iallefall veldig flinke på volvat :-)

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...