Gå til innhold

Mannen min er bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens snilleste mann, det maa jeg bare faa si. Og en ting jeg setter saa veldig pris paa med ham er at han er aerlig. Naar jeg tenker paa hva som skjedde i gaar er jeg egentlig glad for at han var aerlig--men det er et saart punkt likevel.

Jeg er i 2. trimester, og synes jeg er konstant sulten for tiden. Da vi kom hjem i gaar skulle jeg begynne aa sette fram til lunsj, og saa sa han "Spiste ikke du naa nettopp?" Da ble jeg skikkelig sur paa ham...og begynte aa klage.

Han ga meg en god klem, og sa at han er bekymret for meg...og at han synes jeg spiser for mye. Understreket at han elsker meg over alt paa jord og synes jeg er nydelig, men at han er redd for at overspising/vekt gaar utover helsa mi. Ogsaa er han redd for at jeg skal utvikle svangerskapsdiabetes--og redd for at det skal gaa utover barnet. Da begynte jo jeg selvfoelgelig aa graate.

Han har jo selvfoelgelig rett...og jeg ville ikke at han skulle lyve om det heller. Han sa det jo paa en fin maate, men det var likevel saart. Jeg har naa en BMI paa 30, og burde jo gaa ned en del for helsens del. Men vi er jo begge enige om at det ikke er rette tidspunkt for det naa naar jeg er gravid...men aa passe meg for usunne ting kan jeg jo. Ble enige om at vi skulle snakke med legen om det neste gang jeg er til svangerskapskontroll.

Ville egentlig bare lufte dette fordi det er et litt saart punkt og jeg ville fortelle det til andre som forstaar. Vi giftet oss i sommer, og jeg er ikke vant med aa ha noen rundt meg som "blander seg" i det jeg alltid har sett paa som "mitt problem" og ingen andres. Jeg vet at han i bunn og grunn bare er bekymret...kjenner ham godt nok til det. Han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut, men er bekymret. Og det har han vel egentlig god grunn til aa vaere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vett sje heilt ka mei seie nå...eg hadde blitt skikkeligt fornerma sjøl om det va godt meint:)han liker deg jo sånnt du e,å seie han e bekymra for barnet...det e eg og for mitt,men spiser eg isje nåkk iløpet av dagen om det e 5 elle 7 ganger så e eg skikkeligt gretten å fæl å ha me å gjer....spis sunne tin,råe gullerot tar faktisk ein del av sulten...:) å me jenter vil alltid se best ut for mannen våras så itte fødsel e det bånn gass slank!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...