Gå til innhold

bløding, spontanabort ? Dere som har vert igjennom dette


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og partneren min hadde sex i uke 6, og etterpå var det blod i "sæden" Det var litt rart siden det var blandet med spermen, men blodet var friskt. Dette varte ca 12 timer. Blødde ikke så jeg måtte ha bind, bare litt på papriet når jeg tørket meg i ca 12 timer. Hadde litt vondt i magen nederst, men ikke mye. tror dere at jeg har mistet fosteret?

 

Når kan jeg ta en ny graviditetstest for å se om jeg forsatt er gravid, eller vil testen alltid vise positivt når jeg har vert gravid ?

Jeg har fått time hos legen om 10 dg

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle du ha abortert ville du ha hatt kjempe vondt,og blødd kjempemasse,og etter som du hadde sex,så var det nok derfor du begynte å blø,slimhinnene er mye mer skjørere når man er gravid,og det er ganske normalt og ufarlig og blø litt etter samleie,så du har garanter ikke abortert.når det gjelder om testen forstatt vil vise om du gravid,så vil den nok gjøre det ei stund etter om man har hatt en SA/MA,fordi det tar ei stund for hcg synker i kroppen.men du kan bare slapper av,hvis du ikke blør flere bind i timen og ikke har skikkelige smerter så kan du ta det rolig.men er du usikker kan du ringe til legen eller legevakta og si at du har blødd,og kan komme inn på ultralyd eller noe.lykke til videre;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slimhinnene kan være litt skjøre nå, så sex kan gjøre at du blør litt.

Tror ikke du har mistet! Skjer en spontanabort, så skifter man mer en ett bind i timen, og må på do for å blø rødt blod. Er du usikker kan du kontakte lege. Brunlig utflod er helt normalt fram til 2 trisemester. Har du noe smerter og brunlig utflod over lengre tid (fra 5-7dager), så ber du om å bli henvist til gynekolog til ultralyd. Da får du vite hvordan det er i magen din.

En ny graviditetstest er lite hensiktsmessig, fordi du sannsynligvis er gravid eller viss det har skjedd en spontanabort (noe jeg ikke tror) så har du likevel gravidhormoner i deg så kort tid etter...

 

Håper det går over! Og lykke til med svangerskapet, krysser fingrene!!

 

Hilsen prøver igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.ikke for å skremme deg men jeg hadde nettopp en spontanabort og jeg blødde i en dag kun,uten smerter i det hele tatt...så det er ikke alltid slik de sier at det må være kjempevondt med mye blod!!!!men slik det høres ut på deg så høres det ut som om det er et sprukket blodkar...så du kan nok bare ta det me ro!!!lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...