Gå til innhold

Hva gjør jeg? Noen som har peiling på bilstoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har leid bilstol fra Gjensidige.

Stolen var i og for seg veldig fin, men problemet er at vi ikke får montert den riktig i bilen for setebeltet er for kort!!!

Noen som vet om det går an å få det til likevel på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken stol er det da? Altså, om den ikke passer i bilen så passer den ikke..! Ville heller investert i en stol som sitter godt i bilen, så ungen sitter trygt og fint..!

Skrevet

ja, helt enig...men altså, det fins mye forskjellig, ville heller dratt til en butikk og prøvd forskjellige. Siden setet er for kort ville jeg nok ikke anbefale en bakovervendt sete, siden de tar en del plass, framover. KAnskje du skal satse på en forovervendt? Men som nevnt, dra heller innom og be om å få prøvd noen seter...eller i verste fall, må du kanskje heller insvistere i en ny bil!!!

Skrevet

Ikke alle seter trenger langt belte! F.eks. Akta Graco Duologic og Britax Two Way Elite er helt kurante seter å feste, og bruker mye mindre belte enn et babysete..! Og om det er babysetet hun sliter med å feste er det jo ikke noe vits i å bytte til et fremovervendt sete, da er det bedre å bytte ut bilbeltet, det er hvertfall MYE tryggere..!

Skrevet

det fins sånne forlengings belter. du kan se på bilforhandler butikker

Skrevet

Forlengingsbelter eller belteforlengere er visst ikke lov til å selge lenger pga at det ikke er sikkert at de holder fast i en kollisjon! Hadde tenkt til å kjøpe det selv, men fikk beskjed om dette på Torshov bilrekvisita... Så bytt heller ut beltet, det koster ikke såå mye mer og er mye tryggere... Eller bytt sete ;-)

Skrevet

beklager, men her kan jeg ikke klare å dy meg. Siden du har i nicket at du jobber i barnebutikk så regner jeg med at du kanskje gjør nettopp dette? Og dersom dette er tilfelle, du jobber ikke tilfeldigvis på Barnas Hus? Der har vi nemlig av ALLE og i ulike butikker blitt anbefalt forovervendt sete når vi sier at vi har en forholdsvis liten bil.. Virker som om standaren der er å gjøre dette... Vi ble også fortalt at til vår 9 mnd gamle sønn var det likegreit å bytte til forovervendt med èn gang siden han da kom til å synes det var mye bedre å kjøre bil... Han stortrives i bilen uansett han....

Dersom dette er helt feil så beklager jeg..

Skrevet

Enig med Anonym her! Ufattelig hvor mange dårlig opplyste butikkansatte som finnes rundt omkring, og da SÆRLIG på Barnas Hus..! Helt håpløst altså, selv om jeg ikke har noen formening om hvor hun over her jobber, måtte bare få ut litt frustrasjon ang. dette, for det går ikke an å drive med bevisst feilinformasjon på den måten mange dessverre gjør..! :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...