Gå til innhold

Men hva fan i helvette skal jeg tro nå???

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene brukt kun billigtestene...

Men siden jeg begynte å blø på jobben i sta, så tenkte jeg att:

shit au, jeg bestiller nye tester, så tar jeg den siste cb testen nå.

Tror dere fan meg ikke at det kom frem ett blått kryss etter ca 1 min????

Det er lyseblått, men ser TYDELIG at det er en blå strek der.

Tenkte da at fan: jeg må ta ut ob, å sjekke om jeg har blødd noe de siste 2 timene...

Der var det bare slim og litt rødt blod.. absolutt ingenting i forhold til at dette skulle vært tr.

Hva i helvette skjer a?

Først går jeg sååå mange dager over ikm, uten pos test, så begynner jeg å blø, og DA kommer det frem en strek??

Nå er jeg MAKS forvirra her.

Skjønner ikke end ritt, for å si det sånn.

Mens smertene er plutselig borte også. Er fortsatt sinnsykt kvalm og uggen....

Er bare trykk over skambeinet liksom...

*blir gal*

Fortsetter under...

Kjære deg, har du råd og anledning til en privat UL? (koster normalt 700) Og bor du i Oslo så er Osloakutten, Omnia (muligens nytt navn, men den på Røde Kors klinikken) og Volvat steder man kan komme inn kjapt.

Dette høres ut som noe det kan være verdt å sjekke ut. Lykke til hva enn du gjør og forstår godt at du er forvirret.

Min erfaring med svaker CBstreker, er at det har vært graviditeter der på den ene eller andre måten. Jeg har også tatt billigere tester, uten at de har slått ut.

Jeg håper du får dette sjekket ut raskest mulig, forferdelig å gå og lure.

ja, hadde vært noe ha hatt penger til det nå. he he

er litt til lønning og hakke mulighet nå :(

men får ringe gyn min igjen på mabdag, for da er hun hjemme fra ferie.

skal innom legen med en urinprøve i morgen også.

hvis det ikke er noe utslag der, så får jeg vel bare regne med at et befruktet egg har streifet livmora eller noe?

Vær så tydelig du kan i morgen hos legen, og få fram at du er ordenlig bekymret. Si at du ønsker dette sjekket snarest mulig og at du lurer på hva som er mulig for å få det sjekket ut. Håper du får henvisning til UL etter tur til legen.

Det er aldri noe særlig å synse og spekulere i hva som har skjedd med andre, men det er vel en mulighet for at du har vært eller er gravid her ja. Tror ikke CB tester lyver veldig. Jeg svarer kun fordi jeg har mye av samme erfaring som deg, og jeg synser ikke om disse tingene, det er litt for alvorlig til aa synse om, synes jeg.

Guri, da får du noen spennende dager her, håper det beste.

Og forresten: Jeg blødde kraftig - med smerter - i uke 5 med datteren min, fikk UL på timen og annenhver uke etter det. Etter den blødningen var det bare fryd og gammen hele svangerskapet, fin form og fin fødsel. Det kan veldig godt hende du har gode nyheter i vente her, flere egg kan befruktes vettu...

Lykke lykke til!

Annonse

Ja guri land, dette er spennende... Håper virkelig det er gode nyheter i vente!!!!

Krysser for deg nå, lykke til uansett hva du velger å gjøre.. Jeg er utålmodig nok til å kunne reist på legevakt ja..

hm..

tenkte på legevaktaogså..

men siden den cb testen er svak, så blir det vel ikke noe tydeligere svar på legevakta etter flere timers venting?

er heeelt sjukt med ventekø i oslo, spes nå som det går både influensa og omgangssyken (var innom i går fordi jeg ville ha en hcg blodprøve)

får heller levere urinprøve hos legen å se hva som skjer derfra tenker jeg.

er på syklusdag 31 (vanligvis 24-26) så etter all denne ventingen klarer jeg ei natt til. he he

tusen takk for oppmuntring jenter :)

kjempegode er dere :) :) :)

kjempeklem fra meg

men fu femina...

jeg tok 4 pinex forte på jobben i sta, fordi jeg hadde så vondt (varte vel 4 timer ca)

hvis jeg fortsatt er gravid, eller ergravid eller... du skjønner...

kan de tablettene ha utgjort noe da?

Hvis cb testen viste positivt så har du påvist hCG i urinen, og da ligger nivået minst over 25. Det betyr at du har hatt en befruktning som har festet seg i livmoren og begynt å produsere hCG. Dessverre er det umulig å si om det er et normalt svangerskap eller ikke så tidlig.

Du er omtrent i samme situasjon som meg jo!

Du burde, hvis du ikke får UL snart, ihvertfall måle hCG i blodet med 2 dagers mellomrom for å se på stigning. Kanskje blir du ikke så mye klokere...igjen som meg. Men det er en start.

Forøvrig er ikke Pinex Forte skadelig i små mengder over kort tid.

Det vet jeg ikke noe om, men hovedregelen er vel at om man har sterke smerter så går smertestillende først i smertene før andre steder. Men her er jeg på tynn is altså. Dette kan du nok ringe legen din om uansett.

Tuuuusen takk Dizzie :)

*puste lettet ut*

Følte liksom at det var nok å bekymre seg over her. he he, men du løste floken litt :)

Det var digg å få den tilbakemeldingen.

Vet at jeg ikek blir noe klokere før jeg har fått bekreftet/ avkreftet via ul.

VET at jeg får time hos gu når hun kommer tilbake på mandag.

går vel greit å vente til da. det er jo egentlig ikke noe de kan gjøre (selv om det suger å innrømme det) he he

Annonse

Jeg hadde det sånn tok en test og den slo ut begynte og blø og alt kom ut neste dag med enorme smerter. drog til legen og tok ul og jeg hadde mistet og var 6 uker på veg. Alle må sjekke dette om de har mistanke om abort for det at det kan ligge rester og da vil du bli syk og dårlig av det.

Hei vilsågjerneha,

Hvordan kan tester slå feil ut om man har pcos? Er det noe som kan forklares med de svake testene? Skyggestrekene? Eller slår de rett og slett feil ut? ...ikke ut? Dette var interessant synes jeg. Vet du?

i pinex forte finnes det paracetamol og kodein .Kodein omdannes til morfin i kroppen og må gjennom leveren og gjennom hele blodbanen. Gikk sikkert greit, men det er ikke et medikament man bør ta som gravid. 4 stk er ganske mye, dette er reseptbelagt piller. Jeg brukte disse da jeg hadde operert og er kraftige saker for en som ikke er misbruker iallfall!

Jeg tok sovepille før jeg fant ut at jeg var gravid (skulle fly i 13 timer...) og fikk helt noian da jeg fant ut at jeg hadde tatt dette som gravid. Men det går jo i de aller fleste tilfeller helt fint så lenge man ikke tar slike tabletter regelmessig.

hei hei.'

Har vørt sjekket for PCOS flere ganger, men har ikke snev av antydning i det hele tatt. Ble sjekket pga så sterke og langvarige menssmerter husker jeg..

skal nå til legen med urinprøve, og prøve å gå en hcg blodprøve også.

Så får jeg ta en ny blodprøve igjen på mandag eller noe..

Håper de finenr ut av dette, og sender meg til gyn så jeg får ttat ul.

Hei

Tok litt feil jeg, men hentet dette fra pernille.info under "tester":

"Enkelte typer cyster på eggstokkene kan også skille ut hCG. Dette må IKKE forveksles med PCO(S) – dette er en annen og mer sjelden type cyster. PCO(S) kan forårsake "falskt positive" eggløsningstester, men det kan ikke forårsake falskt positive graviditetstester.

Det finnes også noen medisiner som inneholder hCG og kan stå bak positive gravidtetstester, som bl.a. Profasi og Pregnyl. Hvis man av en eller annen grunn tar medisin med hCG må man spørre legen om hvor lenge man må vente før man kan ta en graviditetstest. "

Det gjaldt altså eggløsningstester. Slik kan det gå når folk uten medisinsk bakgrunn skal uttale seg (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...