NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 å dratt på harrytur til sverige bare 6 dager før termin? Drar vi så blir vi borte hele dagen, og kommer som oftest ikke hjem før seint på kvelden.. Jeg er førstegangs.. Men det er bare jeg som kan kjøre.. Er det litt risikabelt kanskje?
termin feb 2011 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde ikke dratt, nei. Foretrekker å holde meg i ro den siste tiden. Spesielt siden du er førstegangs.. Jeg er andregangs, og den første var en styrtfødsel. Det gikk med andre ord veldig fort. Du har jo ingen garanti for at du rekker frem i tide hvis det samme skulle skje deg... Men lykke til!
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2007 Nei.. sant det... Ganske usikker på om jeg tørr egentlig.. Best og holde seg i nærheten av hjemmet kanskje.. Takk for svar=)
mayaya Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Spesielt ikke når det bare er du som kan kjøre..!!! Det er stor forskjell på oss jenter når ting setter i gan, men jeg ville IKKE stolt på å ha meg selv bak rattet iallefall! Med mindre du er klar for å føde en liten svenske, da ;-p
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2007 Hehe nei det var det da! Holder meg hjemme jeg tror jeg..
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde dratt....Kan ikke låse seg inne fordi man nærmer seg termin heller da Husk at de fleste fødsler starter på natta/kvelden... Og dere skulle ikke ligge over så....
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde ikke dratt. Hadde styrtfødsel med førstefødte, og da kunne svensketuren blitt svært så spennende! I tillegg kan det være greitt å ta det med ro før fødselen slik at du er uthvilt når det skjer, eller er du en skikkelig energibombe med masse overskudd?
smillamilla Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 jeg hadde nok holdt meg hjemme.. men ikke fordi ejg var redd for å føde der borte.. var en dag på ikea forrige uke (er i uke 37) og beina mine så ut som tømmerstokker etterpå (dagstur for oss det og..)! kroppen tåler litt mindre nå da.. men ellers er jeg i kjempeform..
Lone35 =0) Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 NEI NEI NEI!! Jeg hadde ikke dratt. Det beste er å holde seg hjemme, eller i nærheten av fødestedet rundt termin. -Og du er jo fullgått med bare 8 dager til termin. En fødsel kan gå innmari fort, selv førstegangs. Den turen til Sverige kan du ta igjen mange ganger senere. Skjønner at du er rastløs i den siste tiden. Men hva med kino, teater, restaurantbesøk, besøk hos venner og familie? Det drøyer ned ventetida det og'. Ikke utsett deg og ungen for fare. Lykke til med fødsel. Klem
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 vet du hva! det samme tenkte jeg på idag tidlig, men fikk et klart nei fra mannen min. Hadde vært deilig med siste innkjøp før fødsel men jeg får ikke lov.. ellers hadde jeg turd det.. hvis noen hadde blitt med, ikke alene....
klar for #2 Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde dratt! Det vil si jeg dro jeg, var i sverige på fredag, da var det 9 dager til termin. Samboer var mer nervøs enn meg. Tenkte som så jeg at det nok tar litt mer enn noen timer fra man kjenner første rie til ungen er ute uansett. Og jeg kjente ikke noe murring av noe slag på mårran når vi dro, for da hadde jeg nok blitt hjemme. Men det blir jo så klart opp til hver enkelt da, jeg for min del syns det var deilig å dra. Noe helt annet å tenke på likosm.
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde dratt, har ingen betenkeligheter med det.... Så lenge det ikke er no tegn til fødsel natten før eller samme dagen =) Jeg stenger meg ikke inne selv om termin nærmer seg... Det finnes jo hjelp å få andre steder også enn der man hører til.... Men det er meg da =)
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2007 Får se an formen litt kanskje.. Takk for alle svar=D
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Mener ikke at man skal bure seg inne, men personlig ville jeg nok ikke reist, siden du er den eneste som kan kjøre!!! Litt leit med en styrtfødsel da...
2blånisser Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Nei det hadde jeg ikke turt, om det var bare jeg som kunne kjøre. Tror det blir vanskelig for deg å kjøre og samtidig ha rier.. Og om andre kunne ha kjørt så vet jeg heller ikke om jeg ville dratt. Spørs på formen da. På slutten kan den jo være så som så. Sikkert ikke koseli å sitte lenge i bil og gå rundt på butikker om man er kjempesliten.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 jeg gjorde alt som normalt helt til jenta kom.. 12 dager over termin. hadde jeg skulle sittet hjemme og vente to uker før termin og 2 uker etter?? nei tror ikke det... ti dager før termin flytta vi fra østlandet og opp til midt norge... jeg var i fin form og ingen tegn til noen ting. da jenta kom 12 dager over termin ble det styrt fødsel men gikk kjempe fint.. her går verden som normalt selv om det er nært termin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå