Gå til innhold

Hvor lenge må noen vente på at test viser positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag på IKM 14 (14 dager siden mensen skulle kommet).

Jeg testet negativ (CB) på IKM 10 og nå nettopp (QR). Begge gangene har jeg testet midt på dagen, vet det kan være lurt å bruke morgenurin..men klarte ikke å vente ;o). Men med 14 dager på overtid og muligens i 6. svangerskapsuke, trodde jeg det ville synes på test uansett på døgnet.

Ok, jeg er kanskje ikke gravid, men jeg føler så tydelig at det forgår noe helt nederst i magen. Mulig en sen eggløsning, men ikke vet jeg. Har i hele mitt liv kunnet stille klokka etter syklusen min, og vi "forsøker" å bli gravide (med 3. barn), så fornuften tilsier at det er noe på gang der inne..

Men er det noen andre her som har erfaring med å faktisk være gravid, men med negative tester? Hvor lenge bør jeg vente til jeg tar neste test, da selvfølgelig med morgenurin.

Tusen takk for svar, blir snart sprø her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender veldig ofte faktisk at det ikke slår ut på graviditetstester selv om du er gravid..

Har ikke hendt med meg, men jeg vet det er mange her inne som har opplevd det samme..

Finn den testen som krever lavest nivå med hormoner og prøv igjen med morgen urin :)

Skrevet

Hei Miriam, Vet du eller andre hvilken test som krever lavest nivå av hcg? Jeg har kjøpt Quick Respons , men vet ikke om den eller Clearblue er "best". Har alltid brukt CB tidligere (ved mine to forrige sv.skap), men erfarte også der at jag ikke testet positivt før rund 20. dagen på overtid...

Skrevet

Jeg har det som deg. Er nå 22 dager etter IKM (tror jeg da jeg har sluttet på p-pillen) Har også voldsom aktivitet nedert i magen, og i dag føles det ut som jeg har melkespreng!!! (prøver nr 3 her også).

Leste om ei anna ei som hadde vært hos gyn og fått beskjed om at hun ikke hadde hatt EL og da kunne man få gravidsymt. (premenstruell)

Vi får holde ut. Jeg skal også teste morgenurin neste gang om en uke hvis jeg klarer å vente så lenge (hehe) Tok en test i går kveld men den var negativ.

Lykke til da!

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men jeg testet en gang negativt med qr, og positivt med cb..

Men det skal stå på pakningene.. vet det er mange her som vet det, men jeg er ikke helt sikker..

Men det vet de helt sikkert på apoteket :)

Skrevet

Hei, takk for innlegg! Endelig fant jeg ènn i samme båt gitt. ;o)

Siden vi begge prøver på 3. mann, og er mange dager på overtid, hadde det vært moro å fulgt hverandre litt. Jeg testet neg. for 1 time siden og skal forsøke å vente med neste test til over helgen! (men det spørs om jeg klarer, er jo sååå spent). Jeg er 33 år, og har barn på 2 1/2 og 4 år.

Du?

Skrevet

Ja det er i gunn godt at det finnes flere. Jeg er 30 år jeg og har to jenter på snart 2 og 4 1/2 år. Vi får prøve å holde oss til helgen, dette blir jo dyrt i lengden også. Jeg får stå opp grytidlig en morgen og teste får alle har våknet, ellers blir det nok mange spørsmål fra barna. Men de er så tidlig oppe at jeg synes det igrunn har passet best å teste på kvelden når de er i seng.

Jeg skal holde øynene oppe og se etter nicket ditt.

Krysser fingrene for oss begge!

Skrevet

heisann! er flere i samme båt ser jeg... Jeg er ei jente på snart 31 år, og prøver altså også på barn nr 3. Det er jo lettere sagt enn gjort... Er i dag på dag 40 i syklusen, vanligvis ligger jeg på ca 28 dager. Etter pp-slutt har jeg hatt en syklus med 34 dager og en med 25 dager, er alså i min 3-pp nå. Negativ test på dag 37... veldig ivrig med testinga etter ikm, men nå har det dabbet litt av. Er så lei av negative tester!!!!!!!!!!! Blir like skuffa og oppgitt hver gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...