Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere ganger i uken?

Og hva slags fisk?

Fortsetter under...

Skrevet

Prøver nå å spise fisk etc. 2-3 ganger i uken.

Da går det i fisk (torsk og laks), fiskekaker, fiskeboller og fiksegratenger m.m.

Idag skal jeg faktisk ha laksefilet med sitronpepper steikt i panne:)

Skrevet

Vi har fisk 1- 2 ganger i uka.

mye laks og steinbit... :)

Skrevet

Uff, blir altfor sjeldent hos oss...! prøver å få til tre ganger i uka, men ikke alltid det går. Tar det igjen med å spise MASSE makrell og sild på brødskiva. Det er vi glad i alle tre:)

Skrevet

2-3 ganger i uken.

går mest i sei, men også en del fiskepinner.

finnes utrolig mange gode, enkle oppskrifter på fiskemat på nettet.

Skrevet

Ofte, vil ikke ha noe annet til middag for tida..

Men er vell ikke så mye fisk i fiskeboller, grateng etc:)

Annonse

Skrevet

Hovedinnlegger;

Uff ser at det spises endel fisk her, og får så dårlig samvittighet.

Jeg spiser nemlig ingenting! Bare tanken er motbydelig, men tar tran da.

Kanskje jeg bør tvinge meg? Må legge meg i selene for å finne retter som kan friste litt....

Skrevet

uff, ja.. fikk skikklig dårlig samvittighet selv nå. Spiser ingenting fiskeprodukter, ganske kresen i matveiene.:( Er det sååå viktig med fisk???:/

Skrevet

Jeg spiser ikke fisk i det hele tatt jeg naar jeg er gravid - legen min sa jeg boer helst unngaa det. Det er veldig mye fokusering her borte (USA) paa kvikksoelv innholdet i fisk og giftstoffer - saa man skal helst ikke spise mye fisk - ikke naar man er gravid, og smaa barn skal ikke spise det, og ellers boer man begrese det til en-to ganger i uke sier de her. Men naa er vel fisken i norge mye renere enn her, saa.... Legen min sa at det ikke er viktig aa spise fisk, noe som er veldig rart for meg som er norsk og vokste opp i havet hvor foreldrene vaare fortalte oss om hvor syke vi ble hvis vi ikke spiste fisk .... hihi

Skrevet

Her i Norge er det ikke noe kvikksølv i fisken med untakk av få steder. Fisk derifra er presisert på matportalen.no at bør spises i små mengder og kun småfisk. Så fisken her kan vi trygt spise.

Man anbefaler å ha fisk i kostholdet, men liker man ikke fisk bør man ta omega-3 eller tran, da har man gjort det man kan i allefall!:)Alle undersøkelser og forskning viser at det er bra for mor og barn og få i seg omega 3 etc.

Skrevet

Spiser fisk hver dag i alle former og fasonger...) Nam nam......

Skrevet

Spiser fisk omtrent hver dag........Spiser man mye fisk får man smarte unger.

Spiser oxo litt kjøtt.....sånn for å variere kostholdet....

Skrevet

Altfor sjeldent!

Min samboers motto er: fisk er fisk og kjøtt er mat! Han hater fisk!

Kan til nød spise fiskepinner og fiskekaker, men det blir sjeldent.

Men jeg tar omega 3 og spiser makrell i tomat.

Annonse

Skrevet

2-4 ganger i uka. Laks, kveite, breiflabb, torsk, makrell i tomat på skiva... Jeg spiser sushi også, men er veldig selektiv ift. restaurant. Holder meg unna tunfisk og de andre sortene man ikke skal spise. Til middag i dag har vi hatt steinbit marinert i ingefær, vårløk honning & soya med hjemmelaga potetmos. Nammenam! Vi er kjempeglade i fisk, men tror det er viktig at man varierer tilbehøret og lærer seg mange ulike måter å tilberede fisken på. Kokt fisk med poteter og persillesmør blir veldig kjedelig i lengden.

Skrevet

Jeg prøver å spise fisk 1 gamg i uka. Jeg tar to kapsler omega 3 for å veie opp mengden fisk jeg skulle ha spist.

Skrevet

Veldig sjeldent! Ingen av oss som er særlig glad i fisk og da blir det ikke så lett å få til. Men vi spiser mye annen sunn mat da... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...