Gå til innhold

hvordan vet man om man er moden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe jordmor eller lege kjenner etter eller? har det noe med åpning å gjøre? huff, føler meg litt grønn nå altså:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos jordmor i dag og hun sjekka om eg va moden. Da stappa hu inn to fingre og kjente etter på livmortappen om den var myk og hvor lang livmora var trur eg... Eg fekk iallefall meskjed om at eg e moden og at livmorhalsen? min er 1-2 cm lang... Så her kunne det skje saker og ting snart. Har barra 6 dager igjen til termin da. Jippi

Skrevet

Hvis jeg ikke misforstod helt på sykehuset så blir man undersøkt av jordmor med to fingre opp i skjeden.

Hun kjenner da på livmorhalsen din om hvordan den er.

Har den trekt seg nedover i skjeden og blitt flatet ut, i tillegg til at den er bløt og myk så er man moden.

Vanligvis er livmorhalsen lang og hard. Umulig å kjenne at den er myk og bevegelig. Før man er moden skal den ca være 4,5 cm og lukket.

Når man begynner å bli moden så er den ikke så lang lenger, kanskje 1 cm. I tillegg skal den være bløt og myk og man kan ane at man får en fingertupp inni den.

Nå er jeg ikke helt sikker, men det var sånn jeg forstod jordmoren da jeg var på sykehuset. Hun satte seg ned og tegnet til meg.. Hehe :o)

Skrevet

Anbefaler ikke å grafse selv da dette kunne irritere og sette i gang fødsel i følge jordmor...

Skrevet

takk for svar:)

Skrevet

Jeg leste et sted at en moden livmormunn føles som å ta på leppene dine ( de i ansiktet, ja!) mens en umoden en føles som å trykke på nesebeinet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...