Gå til innhold

Hvordan går det med tranen?

Anbefalte innlegg

Sist gang fikk jeg det ikke til og poden fikk d-vitamindråper. Denne gangen har jeg begynt litt mer forsiktig med 0,5-1 ml om dagen midt i ammingen, og det går ned...og kommer ikke opp igjen....og han stinker ikke. Bruker sprøyte, mye mindre søl enn med skje.

Hvordan vasker dere sprøyta etter at dere har gitt tran? Er jo ikke så lett å skrubbe inni den.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8311539-hvordan-g%C3%A5r-det-med-tranen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker sprøyte. Går forsåvidt bra,men han surkler mye når han får tran. Virker som han ikke svelger det helt og blir liggende å puste det.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Grier ikke å få han til å hoste på kommando heller enda :)

Jeg styrte med tranen i en uke, men da var det nok. Alt lukta tran, og lillegutt likte absolutt ikke smaken, og ville ikke svelge.

Så nå har vi etter tips her på Januarklubben, begynt med Eskimo3-kids, og lillegutt liker smaken, så han svelger alt uten problem, og han får i seg i både fiskeolje og d-vitamin, så vi er happy! Denne oljen lukter bare tutti-frutti, så er kvitt fiskelukta :o)

Annonse

Vi har tatt tran nå i 4 dager, og det går overaskende bra. Bruker Møllers med sitronsmak, og det ser ut som at tulla takler smaken greit. Ikke sånn at hun digger smaken, men det glir ned etterfulgt av noen grimaser. Hun gulper det ikke opp igjen, og det er jo bra. Men hun gulper masse etter at hun har spist, så jeg prøver å la det gå litt tid fra jeg gir tran til hun får mat, også gir jeg henne flere små måltider på morgenen i stedenfor ett stort. Hun gulper en del, og det lukter litt sitron av gulpen, men det stinker ikke tran, og jeg kan ikke se at jeg har fått flekker på klærne.

Forresten. Vi bruker også sprøyte, men vasker ikke denne hver dag. Bare legger den i kjøleskapet ved siden av tranflaska, så ikke tranen sharskner. Tenkte jeg skulle vaske den i oppvaskmaskinen og koke den en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...