Gå til innhold

svangerskapskurs/fødselsforberedende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Meldte oss på for et par uker siden(så hadde tenkt å gå begge to),men de ringte fra Ullevål idag,og hadde ingenting ledig før i begynnelsen av april,så da var det ikke noe poeng mente hun...er ikke sikkert vi rekker det engang...Så dropper dette vi da... :)

Ej skal på første svangerskapskurs den 27/2.. Det går over fire uker.. Siste e 27/3... Skal ha med samboer på dei to siste, han e på sjøen på dei to første... Svangerskapskursa her (i Ålesund) er meint for både mor og far.. Så mest sannsynlig blir det kun ej uten far tilstede dei to første kursa...

når jeg sier til folk at vi har meldt oss på så sier de som har vært der at det egentlig ikke er så mye nytt å få vite.. at vi(altså folk flest) er egentlig ganske opplyste pga bøker internet tv blader osv så man klarer seg fint uten.. det er liksom den praktiske infoen vi er ute etter.. hva tar vi med.. hvor går vi.. hvor henvender vi oss.. hvor parkere bilen...hvordan ser egentlig en fødestue ut?...sånne praktiske ting liksom.. så om vi ikke lærer så mye så har vi jo ikke tapt mer enn 400 kr da så.. (egentlig veldig mye pga av samboern at vi skal dit også, for han gruer seg mer til fødslen enn jeg, så jeg håper det blir litt info til gutta også.. om hva deres "oppgave" på føden er osv....)

Vi ska åsså i bynnelsn av mars.Har sikkert læst å hørt mye av det som blir sagt dær,-men det har næppe samboern:)

Så det blir jo spennanes å se ka vi får ut av det kurse...Blir nu litt spennanes å se kæm som har termin ca samtidi som oss da,-kanche man blir å holl kontakt me dæm seinar:)

Annonse

Vi var på kurs på SUS i begynnelsen av februar, så det er allerede unnagjort. Mannen var selvsagt med, og syntes det var kjempespennende! Vi visste en del av det fra før, men det var samtidig godt å få omvisning og bli vist hvordan teorien fungerer i praksis. Var veldig greit kurs vi var på i alle fall. :)

vi er nettop ferdig med kurs.. kan anbefales. lærte ikke så mye nytt men godt og beroligende for pappan spesielt å snakke med andre pappaer(vi hadde en delt mamma og pappa time) pluss at vi så en fødsel video og etter den ble han mye roligere. jeg gruer meg ikke til fødselen fra før så... synes det var viktigst at han følte seg litt tryggere, skal jo være min støtte så greit at han har har hodet på rett plass ja:)

fikk diskutert endel med de andre mammane og det var også fint.

fødselsvideoen var mye mindre dramatisk enn vi begge hadde trodd!!

lykke til jenter ikke lenge igjen nå.. har selv 47 dager igjen!! blir godt å bli ferdig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...