Gå til innhold

Hun får for lite mat! =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Hs i dag for å prate om amming og veie henne, det viste seg at hun har begynt å gå ned i vekt. Så jeg fikk beskjed om å starte med mme tillegg etter måltidene. Er så trist fordi melka mi forsvinner, skjønner ikke hvordan det har skjedd, har prøvd å amme med en gang hun sier pip, nesespray, ammete, malt osv. Men alikevel får hun ikke i seg nok mat. :(

Jeg har også prøvd å pumpe mellom måltidene.

Hvorfor mister jeg melka? Er det pga spiralen? Går det an? Hva skal jeg gjøre nå? Er så lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Har hørt at MME etter måltidene medfører at du etterhvert vil produsere ennå mindre melk.

Skrevet

3.5 mnd. Hs sa jeg måtte gjøre det i og med at hun gikk ned i vekt, men at jeg skulle gi henne det jeg hadde å prøve å pumpe meg så ofte som mulig. Men har hadd lite melk lenge nå. :(

Skrevet

Får du sovet nok, har du vært i kontakt med ammepoliklinikk? Og så lenge jenta di er bare 3,5 mnd oggår ned i vekt så må hun ha mat til du får opp produksjonen igjen.

har du prøvd knust bukkerhornsfrø? lett mosjon? Er bh-din for stram? En ting som får puppene mine til å fylle seg, er å traske hjemme med masse varme i huset og en tynn lett pysj og bh-løs.

Ikke spis fransk krydret mat, provance krydder, peppermynte, salvie osv.

Spiser du nok mat?

Skrevet

Det er visstnok de som er hormonsensitive som merker mindre melk ved hormonspiral og minipiller, selv om det vanligvis ikke er vanlig. 5% kan også ikke få nok. Du har jo klart 3 1/2mnd nå. Det er fint! Har du tenkt på å gi tillegget på hjelpebryst? Da får barnet mme fra puppen i sonde. Kjøpes på apoteket. Medela har et. Les mer om det på ammehjelpen.no.

Delamming kan være fint og koselig det også.

Lykke til!

Skrevet

Har ikke prøvd bukkehornfrø enda, men det skal jeg gjøre. Bortsett fra det har jeg prøvd alle triksene i boka. Tror jeg spiser nok også, men stresser nok en del (går på skolen). skal bli flinkere til å slappe av og sånt også, kanskje det kommer seg da. Takk for gode råd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...