mam <3 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Var på Hs i dag for å prate om amming og veie henne, det viste seg at hun har begynt å gå ned i vekt. Så jeg fikk beskjed om å starte med mme tillegg etter måltidene. Er så trist fordi melka mi forsvinner, skjønner ikke hvordan det har skjedd, har prøvd å amme med en gang hun sier pip, nesespray, ammete, malt osv. Men alikevel får hun ikke i seg nok mat. Jeg har også prøvd å pumpe mellom måltidene. Hvorfor mister jeg melka? Er det pga spiralen? Går det an? Hva skal jeg gjøre nå? Er så lei meg.
Gentle Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Hvor gammel er hun da? Har hørt at MME etter måltidene medfører at du etterhvert vil produsere ennå mindre melk.
mam <3 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2007 3.5 mnd. Hs sa jeg måtte gjøre det i og med at hun gikk ned i vekt, men at jeg skulle gi henne det jeg hadde å prøve å pumpe meg så ofte som mulig. Men har hadd lite melk lenge nå.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Får du sovet nok, har du vært i kontakt med ammepoliklinikk? Og så lenge jenta di er bare 3,5 mnd oggår ned i vekt så må hun ha mat til du får opp produksjonen igjen. har du prøvd knust bukkerhornsfrø? lett mosjon? Er bh-din for stram? En ting som får puppene mine til å fylle seg, er å traske hjemme med masse varme i huset og en tynn lett pysj og bh-løs. Ikke spis fransk krydret mat, provance krydder, peppermynte, salvie osv. Spiser du nok mat?
Expat Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Det er visstnok de som er hormonsensitive som merker mindre melk ved hormonspiral og minipiller, selv om det vanligvis ikke er vanlig. 5% kan også ikke få nok. Du har jo klart 3 1/2mnd nå. Det er fint! Har du tenkt på å gi tillegget på hjelpebryst? Da får barnet mme fra puppen i sonde. Kjøpes på apoteket. Medela har et. Les mer om det på ammehjelpen.no. Delamming kan være fint og koselig det også. Lykke til!
mam <3 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2007 Har ikke prøvd bukkehornfrø enda, men det skal jeg gjøre. Bortsett fra det har jeg prøvd alle triksene i boka. Tror jeg spiser nok også, men stresser nok en del (går på skolen). skal bli flinkere til å slappe av og sånt også, kanskje det kommer seg da. Takk for gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå