Gå til innhold

Hei jenter :) en liten oppdatering fra meg ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tidligere nevnt lenger ned så har jeg hatt vonde stikkninger og sammentrekninger over flere dager. Tok kontakt med føden på lørdag og kom da for en sjekk.

Undersøkelsen viste at livmorhalsen bare var 1 cm lang nå og ytre mormunn var åpen mens den indre var lukket.

Jeg var også på føden forrige helg pga. lite liv og da fant de ut at livmorhalsen hadde gått ned fra 4,5 cm til 2-3 cm. Altså.. En uke senere igjen hadde den gått ned til 1 cm.

Jeg har mensmurringer helt nederst veldig ofte, noen ganske kraftige. Jeg kjenner snuppa trykker seg lenger og lenger ned..

Men.. Så er jeg bare 34+0 i dag. Dette som er litt skummelt..

Spørs da om det kanskje vil gå en uke til og det er fødsel i gang. Ble sendt hjem i går med forbehold om strengt sengeleie, men å ligge hele dagen klarer jeg rett og slett ikke.

Så nå går jeg bare å venter i spenning..

Dere 2. gangs fødende ..

Mensmurringer, barnet kommer lenger og lenger ned, litt sammentrekninger, vondt i hodet, slapphet og masse melk fra brystene.. Er dette tegn på at fødselen nærmer seg i tillegg til at livmorhalsen er veldig bløt og myk, + litt åpen ytterst?

slimproppen har ikke gått.

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dere 2. gangs fødende ..

Mensmurringer, barnet kommer lenger og lenger ned, litt sammentrekninger, vondt i hodet, slapphet og masse melk fra brystene.. Er dette tegn på at fødselen nærmer seg i tillegg til at livmorhalsen er veldig bløt og myk, + litt åpen ytterst?"

Jeg er ikke 2.gangsfødende, men om dette ikke er teng på at fødselene nærmer seg så vet ikke jeg! Masse lykke til - det kommer hetl sikkert til å gå bra, uke 34 er tidlig, men ikke sååå tidlig :) Blir spennende å høre hvordan det går!

Skrevet

Jeg håper hun holder seg inne til hvertfall uke 37, men tror nok jeg bare kan glemme det.

Har det ordentlig på følelsen at noe skjer snart.. Skal si i fra så fort noe skjer :-)

Skrevet

Oj, nesten som å lese om meg dette jo :o) Bortsett fra at jeg ikke er 2.gangs...

Samme termindato har vi også...

Ble sendt hjem fra sykehuset igår etter å ha blitt lagt inn på torsdag med cervix på 1,1 cm og 2 cm åpning. Vet ikke hvordan det ligger an inni der nå, for de ville ikke rote noe mer med det...

Jeg også har fått beskjed om strikt sengeleie, men det er ikke like lett hjemme som det er på sykehuset... Skal bare liksom :-S

Så nå som jeg er over i den 35. uka, gjør de ingenting for å stoppe en eventuell fødsel, det var derfor de ville ha meg på sykehuset til jeg var over "kneika" (nesten iallefall, ble sendt hjem en dag før)...

Har også en del kynnere og noen vonde tak i ryggen. Ho ligger godt nedi der med hodet festet, og det kan man jo også kjenne... Stikker og drar litt ja...

Så vi får vel bare slappe av så godt det går og knipe igjen (som om det har noe å si, hehe...)

Masse lykke til til deg!

Klem

Skrevet

Jøss, merkelig vi har samme termin dato og det samme skjer oss ;-)

Ja, vet de ikke vil stoppe opp om noe skjer. De snakker på å gi meg modnings sprøyte for lungene til lille Leah hver 24. time om det fortsetter. Så da får vi se da..

Lykke til til deg også! Si i fra om noe skjer :-)

Skrevet

Misa- 05.04.07: den stikkinga du snakker om, er det liksom nedover dåsa på en måte? går med konstant menssmerter og masse kynnere, og i tillegg skikkelig stikking nedover "dåsa" høres det du som slik du har det? er 35+ 1 så er jo ikke sååå ille om lille gullet kommer nå da.. Lykke til:)

Skrevet

Jeg var innlagt i uke 28 pga premature rier og da fikk jeg to lungemodningssprøyter med 24 timers mellomrom... Så jeg håper og tror at det iallefall er et godt utgangspunkt om hun skal komme nå snart :o)

Skrevet

Jeg kan beskrive stikkingen veldig enkelt og litt ekkelt.

Det kjennes ut som knivstikk oppi skjeden og at livmorhalsen sprekker. :-)

Skrevet

ja, ikke så dum beskrivelse:) kommer den ovenfra og nedover skjeden? det gjør det hos meg og kjennes samtidig ut som noe "åpnes" i hvert stikk...

Skrevet

Ja, inniblant så kjenner det ut som at en slags boble skal komme ut om du skjønner hva jeg mener?

Dette er vanskelig dette når man er 1. gangs og ikke har peiling på noe :o)

Jordmor sa at disste smertene er med på modning og at hodet presses nedover.. Men de vet jo aldri helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...