Gå til innhold

størrelse på klær


på tide å prøve?

Anbefalte innlegg

3 mnd gammel og størrelse 68. hvilken størrelse kommer han til å være i april/mai? skal få strikket bukse og jakke til han men er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå for. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de strikkete klærne er fort ferdig ville jeg gått for 3-6 måneder. Poden min bruker str. 68 og er to måneder, og bruker nå strikkeklær til ham som er 0-3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken størrelse er det da? blir de for store passer de jo til sommeren når det er varmt....jeg er helt blank. tipper de er ferdige i midten av mars. svigers er kjapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror strikke størrelser går på mnd. Jeg har i alle fall fått strikkeklær som er str 3 mnd, 6 mnd og 12 mnd. Siden han allerede bruker 68(?) ville jeg gått for 6 mnd størrelse. Her bruker vi fortsatt str 56 og jeg har en strikkedress i str 3 mnd som fortsatt er stor men som jeg bruker fordet.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere hadde ikke hatt mer bruk for det hvis hun strikket det så stort at settet passet til sensommer/høsten/vinteren da. er jo så synd å bare kunne bruke slike plagg en så kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er snart 3 mnd også, bruker 68, noen ganger 72, men da er klærene litt store.. Har akkurat fått en strikkegenser og hue av svigermor, hun strikket i str 1 år.. Den er litt stor, men er da god plass til en genser under, bruker det når vi er ute på tur.. Huen er litt stor enda, men går fint an å bruke.. Vottene er derimot litt for store enda.. Regner med disse klærene blir for små om ett par mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmestrikkede klær stemmer gjerne ikke helt med det vi vanligvis bruker. Kommer an på hvor stramt man strikker. Har man samme strikkefasthet som i oppskriften er det jo ikke noe problem. Min mor strikker mye strammere enn meg og hennes klær blir derfor litt mindre enn de blir når jeg strikker. Ville gjerne valgt en eller to str større enn hva barnet bruker nå. Det er iallfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...