Gå til innhold

pasienthotellet på Sus

Anbefalte innlegg

Jeg vet at vi må ha med klær til oss selv hvis vi skal bo der, men må vi ha med klær til babyen også? Sist gang lå jeg på vanlig barsel og da kunne vi bruke de trøyene til babyene. Hadde jo vært greit å spare alt det rene tøyet til vi kommer hjem....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8310353-pasienthotellet-p%C3%A5-sus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ei som var inne på innskrivning med mange spørsmål:

Heia fikk noen spm ifra enkelte som jeg kunne spør om.. Her er svarene jeg fikk på sykehuset.. beklager de er sene.. har ikke vært helt i form.

Spm:

* Om en må ”klippe” får en bedøvelse på fødeloftet? svar: JA

* Blir en tilbudt klyster på fødeloftet ? svar. JA

* Kan en velge hvor en vil ligge? svar: NEI, begynner en føden på -- -Fødeloftet og alt går bra der, så kan en få ligge på fam. rom..

-Føder en normalt uten problem på fødeavd så MÅ en over på hotellet etterpå..

-Barsel avd er BARE for dem med komplisert fødsel / evnt der barn trenger ekstra oppfølging...

* Hvor lenge får en ligge?

Svar: Barsel ca 3døgn, hotell 2 døgn, fødeloftet 2 døgn. En blir ikke kastet ut etter perioden om en ser at mor er usikker/ sliter med amming osv.

* Når gjelder 1 døgn? med tanke på antall en ligger (midnatt, eller?)

Svar: Den dagen en kommer inn er regnet som X dag.. Det vil si føder du 24:05 så får du en laaang X dag og 2 døgn etter :-)

* Får en like mye hjelp oppfølging på de forskjellige avdelingene?

Svar:

Fødeloftet/Hotellet - Her må du selv be om hjelp men oppfølgingen SKAL være den samme på alle plassene.

Barsel: Alt etter omstendighetene... Iforhold til keisersnitt osv... Ellers er det bare å spør etter hjelpen en trenger.

* Hvis en er usikker med tanke på amming, stell osv, blir en ”kastet ut” uansett? svar: NEI

* Får man alt man trenger på pasienthotellet (bleier, bind og babyklær (skjorter)?

Svar: Ja, her vil du få alt du trenger til barnet samt bind osv til deg selv

Event hva må en ha med selv?

Svar: Normale klær og toalett saker, pga når en skal spise osv så må en ned i resturanten.. Det bor også "vanlige" gjester på hotellet.

- Barsel avd/ Fødeloftet?

Svar: Her får en alt på sykehuset også enkle klær til deg selv.. men ok og ha med noen jogge bukser ol, selv

*Om barn med gulsot får ligge på hotellet?

Svar: Ja, men dette er litt avhengig av alvorlighets grad

* Er noe vektgrense på å få ligge på hotellet? (noen har sagt til meg at unger under 3000 g ikke får ligge på hotellet).

Svar: Tja er barnet under 2800g så spør det, men dette har mye å si på barnet selv og hvor godt utviklet det er og om det har noen plager.

* Er det mulighet til å levere ungen til pleiere om natta /ved mattider / personlig stell, eller om man er nødt til å barnet hos seg hele tiden...?

(med tanke på å få slappet mest mulig av før man reiser hjem og må klare seg på egenhånd)

Svar: liten mulighet på hotellet. Men har du hatt en lang hard fødsel så vil de kunne ta barnet... De er veldig strigsne på dette området.. Er det bare for å slappe av før du kommer hjem så NEI.

* Får man lov til å få blomster om man ligger på barselavdelingen..

Svar: JA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...