Gå til innhold

Stjernekikker?

nettie med nr 2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 uker og har vært mye syk under hele svangerskapet. Sliter med en lungesykdom som gjør det vanskelig å puste, spesielt nå på slutten. Var på Ullevål i går for å vurdere en ev. igangsettelse av fødselen grunnet dårlig form og fordi barnet er godt over gjennomsnittelig størrelse ( +34 %)

Da de tok ultralyd kunne de også se at barnet lå i en stilling hvor de blir kalt stjernekikker? Hadde aldri hørt om dette før, men har tittet litt på nettet for å finne

ut litt om dette og hva det innebærer. Leste en del historier som var litt skremmende. Men skulle gjerne høre fra andre om ev. tidligere erfaringer og nyttige ting og vite om dette.

Lille gutten min har ligget festet i over en mnd og legen sa at han lå godt og langt nede i bekkenet. Hvordan er da sjansene for at han vil snu seg før fødselen eller under fødselen?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg fødte stjernekikker med førstemann, fødselen min tok veldig lang tid, det var fordi jeg var førstegangs og fordi han lå feil fikk jeg beskjed om i ettertid, men nå ser jeg at du er annengangs og det tror jeg er en fordel.....:) Jeg holdt på i 40 timer, og riene mine stoppet opp på slutten, og måtte ha drypp, han ble tatt med vaakum til slutt... det eneste jeg syns var noe dritt var å få drypp fordi da ble det så voldsomt, men hadde nok ikke noe med at han lå feil.. Jeg sydde kun to sting, enda de brukte vaakum... har ingen skrekkopplevese etter dette... :) Men det jeg ville prøvd hvis jeg var deg, som jeg har hørt i ettertid.. Er å prøve å snu han riktig med akkupuntur.... en vennine av meg gjorde dette.... og det var veldig vellykket....:) Lykke til...

Skrevet

Takk for svar. :)

Er stort sett lignende historier jeg leser om eller hører om. Lurer litt på hvordan det med å snu barnet går når det er festet? Hvet du om det har noe å si?

Forhåpentligvis ikke.

Hadde en ganske lang og tøff fødsel med datteren min. Ble også satt på drypp da jeg ikke fikk åpning og det var ikke godt. Føltes som om det ikke var noe pause mellom veene.

Får vel bare ta det som det kommer...med godt mot. :)

Lykke til til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...