Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Har aldri hørt om dette før, jeg. Har to dager igjen til termin...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Det er at lege kjenner etter om det er noen åpning i livmorsåpningen (vanlig gynekologisk undersøkelse) og stimulerer punktet med fingeren for å frigjøre hormoner som sitter i området. Dette kan gjøre at modningen skjer fortere og at fødselen starter. Med nr 1 gjorde jeg det 3 uker før termin - ingenting skjedde (annet enn at det var ubehagelig og jeg ble litt kvalm). Det var heller ikke antydning til modent. Andre gangen 6 dager over termin hadde jeg 2 cm åpning, og etter strippingen gikk slimproppen etter ca 2 timer og om natten startet fødselen. Vet ikke om det skjedde pga strippingen, men verdt et forsøk..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Hørest ut som om det er forskjell på hvor "hardhendte" legene/jordmødrene er her. Jeg hadde 2 cm åpning da jeg ble strippet, jordmor kalte det ikke for stripping, men hun sa at hun bøyde og tøyde litt i åpningen. Det var j''''' vondt og det kjentes ut som om hun reiv hele livmoren ut...(litt overdrevet) 2 døgn etterpå var riene igang. Vet ikke om det var strippingen eller sex'en som gjorde susen! likevel, tross smerten, så kommer jeg nok til å si ja takk dersom hun spør denne gang også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå