Gå til innhold

Hva er STRIPPING rett før termin, folkens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hørt om dette før, jeg. Har to dager igjen til termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er at lege kjenner etter om det er noen åpning i livmorsåpningen (vanlig gynekologisk undersøkelse) og stimulerer punktet med fingeren for å frigjøre hormoner som sitter i området. Dette kan gjøre at modningen skjer fortere og at fødselen starter.

Med nr 1 gjorde jeg det 3 uker før termin - ingenting skjedde (annet enn at det var ubehagelig og jeg ble litt kvalm). Det var heller ikke antydning til modent. Andre gangen 6 dager over termin hadde jeg 2 cm åpning, og etter strippingen gikk slimproppen etter ca 2 timer og om natten startet fødselen. Vet ikke om det skjedde pga strippingen, men verdt et forsøk..

Skrevet

Hørest ut som om det er forskjell på hvor "hardhendte" legene/jordmødrene er her.

Jeg hadde 2 cm åpning da jeg ble strippet, jordmor kalte det ikke for stripping, men hun sa at hun bøyde og tøyde litt i åpningen. Det var j''''' vondt og det kjentes ut som om hun reiv hele livmoren ut...(litt overdrevet)

2 døgn etterpå var riene igang. Vet ikke om det var strippingen eller sex'en som gjorde susen!

likevel, tross smerten, så kommer jeg nok til å si ja takk dersom hun spør denne gang også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...