Neverstill Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 var på kontroll i går og fikk bekreftet at lillegutt har snudd seg med hodet ned i bekkenet, han har festet seg og magen har "sunket".. synes det hørtes tidlig ut jeg da men jordmor sa at det var bare flott at lillegutt gjør som han skal:) må på kontroll annen hver uke fra nå av:) synes det kjennes rart ut når han hikker nå, for da er det akkurat som om han "stanger" hodet rytmisk ned i bekkenet. (fikk beskjed om at dette heller ikke var noe farlig). noen flere? klem cecilie
tre håpefulle Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Heisann... Kor longt e du på vei?? Ej he kjent rytmisk hikking ned mot bekkenet siden begyndelsen på januar, så ej trur lillemann he lagt med hode ned ganske lenge utfra sparkepunkta oxo... Jordmor bekrefta i uke 29 at hodet låg ned, men at det ikkje he festa sej enda... Skal tilbake til hinne i neste uke.. (uke 32) Spennande og sjå om han he festa sej... =o) Hadde vore en betryggelse viss han hadde gjort det.. Søstra mi hadde en setefødsel, og det he ej ikkje lyst og gjennomføre.. (alle meinte da på forhand at hodet hadde festa sej, men så var det rumpa som var nedover, så det kan skje feil...Blei oppdaga etter fødselen va i gang) Men ej he ikkje merka at magen he sunke noke.. E det tydelig?? vil en merke det godt når hodet he festa sej??
snart4barnsmamma Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 På forrige kontroll i slutten av januar , hadde h*n lagt seg med hovet ned.men ikkje festa seg.Skal på kontroll igjen på fredag, så blir spennande å sjå.Eg har og kjent rytmisk hikking ned mot bekkenet lenge, så trur h*n har lege med hovudet ned ei god stund.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 jeg vet han la seg med hode ned allerede i uke 26 - 27, men han hadde ikke festa seg, skal til legen i morgen og sjekke om det er festa, er i uke 34 nå...
Stine-Tobias kom 15.04 :) Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Hei igjen Cecilie... Var hos jordmor på fredag og da hadde han snudd seg...på forrige kontroll i uke 28 satt han godt med rompa ned...så var deilig å høre at han er i rute nå...men hun sa ingenting om hodet hadde festet seg eller ikke....men hvorfor må du så ofte til kontroll nå...??
hjerte Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 I uke 28 var det rompa ned, i uke 32 var det hodet. Men det var ikke festa, og nå (nesten 2 uker etterpå) vet jeg ikke hvordan det er. Kjente hikking ned i bekkenet på mandag, men i går kjentes det ut som om heile magen blei snudd. Så håper det bare var bevegelse, og at gullet ikke har snudd seg rundt....
Neverstill Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2007 vet ikke hvorfor jeg må på kontroll så ofte jeg, det hørtes ut på jordmor som om det var helt vanlig praksis.. hun sa.. ja nå som hodet har festet seg så blir det kontroll annenhver uke. så jeg tenkte bare at da er vel det standard at man må det da.. vet at det er litt tettere oppfølging mot slutten.men men.. egentlig bare betryggende:) gleder meg til ultralyd på mandag jeg da:)
Neverstill Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2007 til min prins 26 april: jeg er 32 uker på vei. vet ikke hva som er vanlig og hva som ikke er vanlig men på meg er det veldig tydelig at magen har sunket, og det er veldig behagelig for det ble plutselig så mye lettere å puste. ikke så stort trykk oppover lenger. jeg visste ikke at hodet hadde festet seg før jordmor sa det, så jeg vet ikke om det er noe folk flest kjenner men jeg kjenner det iallefall ikke.. du ble vel kanskje ikke så mye klokere nå men det er første gang for meg så jeg har ikke så mye erfaring enda
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 da har jeg fått det bekreftet=) hodet er festa=) jeg har også fått beskjed om å komme annen hver uke nå, i og med hode er festa så kan ungen komme når som helst og da er det viktig og følge opp med tisseprøver og sånn, tilfelle svangerskaps forgiftning. viktig og følge opp på slutten. syns det er kjempe positivt=) beroliger meg litt egentlig=)
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Min lillegutt har også ligget med hodet ned en stund, men nå kjennes det ut som om han er overalt, skikkelig pingpongball! håper det er beina som trener bare hadde vært fint om han ble liggende med hodet ned lite keen på setefødsel...men sef, alt kan skje!
Trampe 79 Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Med meg sat den lisje med rompa ned i uke 28 + 6, men når eg var på kontroll att i uke 32 hadde den heldigvis snudd seg. Haudet var ikkje festa seg no i uke 33, men dette er nummer 3 so det kan vel bli ei stund til enda ) Er ikkje lenge att no, verte spennande )
Pilje Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Fæsta sæ allerede...?ikke for at æ har peiling altså... Va på kontroll i forrie uka,-å da hadde lå våres åsså me hode ne,-men ikke fæsta sæ. Vi har ei spennanes ti i møte hæ???
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 er 34+1 idag og bebyen har snudd seg med hode ned, MEN ikke festet seg. Jeg er annengangsfødende så det er ikke så veldig uvanlig...Men jeg kjenner gutten min godt ned i bekkenet.
Blåbærlyng Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Var på kontroll i 32.uke, og da lå lillejenta med hodet ned, men det var ikke festa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå