Mini nr 2 i mars Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Føler det er så mange som kjører på i april og juni, men jeg er en av de som må vente heeeeelt til oktober! Dvs, i utgangspunktet sa sambo at han tenkte at vi skulle prøve fra august, men det var da jag ville begynne i mai.. Nå har jeg funnet ut at økonomisk sett, så lønner det seg å ikke bli gravid før i oktober/november, for da kan jeg fullføre det siste året mitt på studiene. Så søker jeg et nytt fag til høsten så jeg får støtte fra lånekassen. Skulle jeg ikke bli gravid med en gang, har jeg jo mulighet til å søke jobb og tjene opp rett til permisjonspenger.. Syns det er lenge å vente jeg! Men slutter på pillene i mai eller juni, og satser på at syklusen er raskt tilbake. Så blir det tørrtrening fram til september...og hvis jeg tenker sånn på det, så føles det faktisk ikke såå lenge til.. Noen flere oktoberjenter her? Hvorfor venter dere? KLem
Syltetøy1 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Baby?Jatakk! ; heihei! Neida, alene er du nok ikke. Vi har bestemt oss for å vente med å prøve til oktober. Grunnen til dette er at vi begge to studerer, og begge er da ferdig med studiene i juni-08. Jeg synes det er greit å være ferdig med eksamener og slikt før babyen kommer, da det slipper og bli mye stress og slikt etter fødselen (eller evt. før). Da er det like greit og heller vente "noen" mnd'er. SÅ da blir det nedtelling til oktober her. hehe
husmortrall Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Vi skal også prøve i oktober. Er i samme situasjon som deg, med siste året på skolen. Sluttet med p-pillen for 3 uker siden, og forhåpentligvis har kroppen normalisert seg innen oktober ;-) Og vi må være litt forsiktige frem til da så det ikke blir barn før...spennende!!!!
*bubbs* Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Hva tenker dere med penger da? Om dere slutter på skolen har dere jo ikke rett på penger hverken fra lånekassen eller fra andre...?
Syltetøy1 Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Sambo er ferdigutdannet i juni-08 og forhåpentligvis ut i jobb like etter. (noe som han kan snuse på i god stund før han er ferdig, for å ha det klart). Derfor har vi satt en grense på tidligst oktober. =) Kan jo plutselig hende at vi finner ut at vi plutselig vil vente litt til, for å være på den 100% sikre siden (ang jobb osv), noe som selvfølgelig hadde vært smartest, men vi får se. )
Mini nr 2 i mars Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2007 Så kjekt at vi er flere i oktober-gjengen:) Føler meg plutselig ikke så alene lenger..hehe! *bubbs* : Ingen problem med pengene! Blir jeg gravid i okt/nov så vil jeg ha termin rundt juli/aug, dvs at jeg kan få penger fra lånekassen. Det jeg må gjøre er å søke et studie til den høsten, for så å ta permisjon. Står på lånekassens sider at det er det en bør gjøre! Så da satser jeg på det! Skulle jeg ikke bli gravid før til våren, så har jeg jo fortsatt samme mulighet, eller jeg kan få meg jobb og opparbeide rett til permisjonspenger! Vel jenter, satser på at vi følger hverandre opp:) klem
Syltetøy1 Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Hmm.. Kan man det?? Så hvis du for eks. har termin i juli/august så kommer du til å søke på skole til høsten (enda du da du søker vet at du ikke i det hele tatt kan/rekker begynne på skolen den høsten pga graviditeten/babyen)? ..For å så ta permisjon med/penger fra noe du ikke engang har begynt på? Hmm.. Interessant. ) hvis det er slik så jo jeg også nødt til å gjør det da. ;o)
Blåbærmuffins Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Jeg blir og mest sannsynlig oktober-prøver, hvis jeg ikke er gravid nå da... men det tviler jeg egentlig på. Er og ferdig med studiene i juni 08 så passer best da egentlig, men er leeenge å vente...
Kaffe-og-Baileys Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Jeg holder på å gjøre ferdig master-oppgave nå, og leverer om noen måneder. Begynner i ny, fast jobb i april - og gleder meg MASSE (har fått drømmejobben). Jeg har egentlig lyst på barn nå, men har ikke lyst til å bli gravid en måned etter at jeg har begynt i ny jobb, liksom. Men hvis jeg eks. blir gravid i august, september, oktober eller november, så får jeg jo jobbet i et år, før jeg går ut i permisjon. Muligens kommer jeg til å jobbe noe i fødselspermisjonen også. Noen som er i samme situasjon som meg? Til dere som er nyutdannet: Hvis jeg var dere, ville jeg forsøkt å få fast jobb FØR dere blir gravide. Når man har jobbet i et år, får man mye mer penger i permisjonen : -) I tillegg har man tryggheten det er å ha fast jobb.
*_A_* Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Hei:) Vi begynner sannsynligvis prøvingen i oktober, og jeg skal slutte på p-pillen i juli (etter bryllupet). Grunnen til at vi venter til da er samme grunn som trådstarter... Nemlig utdannelse. Er ferdig våren-08. Hvis jeg blir gravid i oktober-november-desember, søker jeg nytt studium for å få støtte. Klaffer det ikke, må vi nesten vente til jeg har jobbet en stund, og kanskje fått fast stilling:( I ventetiden koser jeg meg med bryllupsplanlegging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå