Gå til innhold

Dere som har tatt KS

Anbefalte innlegg

Jeg har lest så mye skremselspropaganda ang hvordan magen blir etterpå.Det må da vel være mulig å bli "vanlig" igjen etterpå?Det står ikke noe om hvilket utgangspunkt disse damene hadde,men som normal slank burde man vel med trening greie det fint?

Dette er helt klart en bagatell,skjønner det,men man skal jo liksom leve med kroppen sin da. Noen som vil dele litt erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8308754-dere-som-har-tatt-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de aller fleste og med litt innsats kan en få magen relativt flat igjen ja.. Men dette er avhengig av type ks (akutt - da kan ganske mye bli ødelagt, mens ved planlagt er sjansen bedre). Og en må legge ned litt innsats for å få det bort..

Jeg fikk den ikke bort (ikke det at jeg trente kjempemye for å få den bort heller), men ble gravid igjen etter 10 mnd så hadde nok ikke hjulpet å trene heller..

Hør ikke på skremselspropagandaen, dette er veldig individuelt.. =)

Du kan jo også ta en plastisk operasjon. Hvis magen blir skikkelig ille og umulig å fjerne, kan du få en operasjon spandert av staten!

Tror også det er mulig å få en operasjon i tilknytning til ks. Hvis du skal ha tre barn for eksempel, og det viser seg at du ikke får bort magen, kan du kanskje operere den bort sammen med det siste ks-et.

Men jeg tror også det er mulig for en slank og sunn person å trene bort magen etterpå.

Neida, magen trenger ikke å bli anderledes etter ks, er fult mulig å bli akkuart som før igjen.

Utgangspunktet og innstas har nok litt å si. Noen faller rett tilbake som de var, noen må jobbe litt for det, mens noen får en mage som dessverre er litt forandret.

Selv var jeg heldig, min mage trakk seg tilbake av seg selv og arret er bare en liten strek under trusekanten.

Jeg trodde ikke magen ble noe anderledes enn ved foedsel jeg - livmoren trekker seg jo sammen og arret er jo langt nede under trusekanten og vises jo ikke en gang. Arret mitt er paa hoeyde med skambenet og jeg kan knapt se det. Og jeg hadde ikke planlagt ks - men ikke akkurat hastverk heller. Med hensyn til arret, saa tror jeg det er viktig at man er veldig forsiktig etter ks med loefting og bevegelser saa det gror bra. Magen min er litt anderledes, men det skyldes ikke ks, mer graviditet og at jeg ikke trener nok.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...