Gå til innhold

8mnds velling med pæresmak!!!


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Har prøvd grøt med Emma siden rett før hun var 5mnd, men hun kniper sammen munnen og nekter å smake.. Har prøvd alle typer og med sviske, fruktmos, med favorittmiddagsglasset etc etc etc... også prøve fruktmos med korn, men det var akkurat det samme..

 

Nå er jo jeg like sta som henne da så jeg gir jo ikke opp;) Så det siste forsøket besto av nestle fullkornsvelling med pære. Dette er 8mnd men prøvde det uansett og det falt virkelig i smak :) jippi!!

 

hun drakk det fra kopp men fikk også litt av det med skje!!! kan gis istedenfor grøt og som et eget måltid eller i tillegg til fruktmos etc..

 

et tips til dere som sliter med grøtnektere :)

 

nå skal jeg vaske velling av golvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så gøy at det fungerte, da! :o)

Her har Hipp med eple og pære vært akseptabelt. Akkurat nå er han forkjøla og nekter fast føde, men håper det kommer seg greit igjen om ett par dager... Sikkert ikke gøy å spise fast føde når han ikke får puste... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjør ikke noe å begynne med 8mnds grøt før de er det?

Tuva var kjempe gla i 4mnds maisgrøten men når vi gikk over til 6mnd så ble det nekt.... :( slitsomt.. prøvd de fleste.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre, men jeg tenker som så at hun er 8mnd om 3 uker og foreløpig så er det ikke snakk om å drikke noen mengde ennå... og det er ingen klumper i den, så er nok det at mengden mineraler osv er tilpasset et større barn... men ettersom barna våre her spriker så mye uansett i størelse og derfor behov så tror jeg den måneds merkingen er mer et gjennomsnitt enn en absolutt regel... men hadde det vært middags glass med klumper i ville jeg ventet litt ettersom emma ikke er i stand til å spise klumper ennå.. men her er det jo også veldig individuelt...

 

så ja, jeg vurderte det som greit å la henne få dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...