Gå til innhold

Noen som har kjøpt Bugaboo i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det egentlig å spare? Og må jeg alltid legge til 25 prosent norsk moms etter å ha trukket fra Eu-momsen? Har tittet litt inne på babytrader.de og sett at de har vogna jeg vil ha. Er det lurest å bestille fra nett eller f.eks dra ned selv og hente? Noen erfaringer?

Skrevet

Har ikke erfaringer med Bugaboo fra utlandet,men skal bestille den fra babytrader når terminen nærmer seg litt mere. Har vært masse på nybaktmamma.com, der har "alle" bestilt der i fra og spart tusner. Den kommer vistnok på i underkant av 6000 inkl. moms og frakt fra babytrader, og i butikken koster den vel 8-9000?

Jeg har bestilt flere vogner fra utlandet. Det som skjer er som du sier at de trekker fra EU momsen, så når vogna kommer til Norge betaler du norsk moms. Vogna kommer på en måte i oppkrav til Postkontoret ditt, der oppkravsbeløpet er momsen pluss fortollingsgebyr på rundt 100-lappen.

Det er sikkert lurest å hente selv.. men hvor ofte er man i nederland liksom :)

Skrevet

Takk for nyttige tips!

Er kanskje ikke så ofte i Nederland, nei. Men på bugaboo.com fant jeg en butikk i Kiel som selger vogna. Foreldrene mine drar hyppig med Kielferga, så tenkte jeg skulle få de til å sjekke pris neste gang de er der. Det er jo en fin måte å slippe unna den kraftige norske momsen.

Mamma er imidlertid overtroisk når det kommer til barnebarn, så hun nekter å kjøpe barnevogn så tidlig (litt over 3 mnd..). Når tenker du å bestille? Og vet du hvor lang tid man må beregne på frakt?

Noen andre som har kjøpt selv i Tyskland eller Nederland?

Skrevet

Generelt sett kan du regne 3 uker fra tyskland og nederland, om de bruker Posten. babyjungle.nl bruker tollpost globe og det tok bare 5 dager.

Jeg hadde nok reist til Kiel og henta vogn ja! men lurer på om man må være borte i et vist antall timer for å kunne innføre noe så dyrt til norge uten å betale moms..er ikke helt sikker. Men vært obs på at da må du betale momsen i Tyskland som jeg tror er på 19%. Men mulig du kan gå å få refundert momsen i sånn refunderingssjappe.. er ikke helt sikker. Du slipper hvertfall porto!

Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille i april/mai..

Skrevet

Ja! Kjøpt bugaboo fra babytrader. ca. 6800 inkludert moms (25% og tollgebyr 180 kr). Det var gratis frakt, vet ikke om det er det enda. Veldig fornøyd; fikk vognen etter 10 dager, og dro og hentet den på postterminalen på Alnabru. Hadde med utskrift av kjøpet, og betalte moms og tollgebyr der og da.

Enkelt og greit synes jeg! Kan virke litt skremmende, men det går som smurt!

Skrevet

Er ikke frakt på buggis fra babytrader nå, og alle nye kunder får 50 euro i rabatt ve dbestilling over 500 euro eller noe!!

Skrevet

Tenkte å ringe butikken i Kiel morgen. Har sjekke nå og man får igjen momsen på Colorline terminalen, og trenger ikke betale norsk toll så lenge verdien er under 6000. Hvis de har de fargene jeg vil ha og alt går bra bør det dermed bli drøye 1500 billigere enn å kjøpe på nett. Hvis ikke går jeg selvfølgelig for babytrader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...