Det lille vidunder Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Heisann. Noen her som har erfaring med fødsel og bekkenløsning? Evt råd/tips?
Skilpadden Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde bekkenløsning i forrige sv.skap, men merket ikke noe til det under fødselen. Bekkenet mitt ble mye bedre de siste ukene etter at hodet sank ned i bekkenet og stabiliserte det.
shayan_jente_04.04. Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Hei! Nei, jeg har ikke det, eller sist gang hadde jeg bekkenløsning, men ikke så ille som jeg har nå, så jeg merket ingenting sist gang. Men nå har jeg extrem bekkenløsning, er redd...... det er kjempe vondt å snu seg på senga, kjenner det spesielt på akammbenet og i skrittet.....så jeg begynte rett og slett å vurdere keisersnitt....men som mannen mibn sa ; når du først har bestemt deg for epidural nå så tror jeg ikke du vil kjenne smertene....alikevel var jeg i tvil og ringte jm. Hun sa at i løpet av de 30 årene som jm så har hun aldri hørt noen gravide klage under fødselen med bekkenløsningssmerter....så det var bare å glemme ks mente hun, dette vcille je klare.... men jeg er fast bestemt på at jeg skal ha epidural, har aldri hatt det før, men må det nå pga bl. så lykke til! vil gjerne oxo høre fra andre med erfaring av bl og fødsel!
Det lille vidunder Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2007 Faktisk blitt litt bedre her også de siste to ukene. Jordmor har sagt at det ofte kan bli litt mindre vondt jo lengre ned beibis kommer i bekkenet. Da er det kanskje en mulighet for at det ikke utgjør store forskjellen under fødsel. Håper, håper.... : )
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 hei... jeg hadde veldig vondt i bekkenet under forrige svangerskap og klarte ikke ligge på ryggen en gang. Da fødselen begynte og jeg dro inn på sykehuset klarte jeg heller ikke ligge på ryggen når de målte riene og sånn og jeg lå på siden helt til jeg skulle presse. Men da jeg skulle begynne å presse tenkte jeg ikke på det, merket det ikke da, og pressinga gikk kjempe fint. Har bekkenløsningdenne gangen og, og har gruet meg til føselen pga det, men vet at når du ligger der har du nok med å bare tenke på riene og resten av fødselen. Tror ikke du trenger å bekymre deg.
Det lille vidunder Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2007 Lover godt : ) Regner med man har nok å stri med som det er...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Hei! Var veldig plaget med bekkenløsning ved forrige svangerskap, og gikk på spesiell bekkentrening for gravide hos fysioterapaut. Hun anbefalte å føde enten hengende over en treningsball eller over en saccosekk. Men når jeg var i fødsel, endte jeg på ryggen med bena i bøyler, den absolutt verste stillingen. Men når det står på må man bare ta det som det kommer. Er heldigvis ikke så plaget dette sv.skapet, men skal fortsatt prøve meg med saccosekk.Kanskje det går denne gangen!! Lykke til iallefall!
nick_343393 Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 For å skåne bekkenet mest mulig, er det lurt å føde mens du ligger på siden. Da vil noen holde foten for deg mens du presser. Selv har jeg født to ganger før, den ene gangen med ekstrem bekkenløsning. Jeg hadde vannfødsel da, det skulle visst være så bra for bekkenet, men opplevde å skade halebeinet fordi jeg blei liggende for mye på ryggen og føde. Kluet, tror jeg, er å unngå akkurat den "tradisjonelle" fødestillingen (bakoverliggende) fordi du er så myk i alle sammenføyinger at presset blir uforholdsmessig stort da. Min andre fødsel med bekkenløsning var knestående og det var veldig ok (hadde egentlig sett for meg sideliggende fødsel, men endte altså opp stående). Men viss bekkenløsningen er altfor ekstrem, fungerer det jo ikke å stå. Ellers pleier de være veldig flinke på sjukehus mht bekkenløsning og fødsel, pass bare på å gi skikkelig beskjed om problemet ditt. Og be gjerne om mykere madrass dersom du har vondt i bekkenet etterpå.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Jeg er ganske plaga med bekkenløsning og jordmora har bedt meg om å begynne å tenke på fødestillinger allerede nå. Er 28+3. Hun sier at jeg nok ikke vil merke noe til bekkensmertene under fødselen hvis jeg velger epidural (noe jeg har tenkt å gjøre), men at jeg vil kunne komme til å belaste bekkenet mitt unødvendig mye siden jeg ikke kjenner smerter og derfor vil kunne ha beina i en stilling jeg normalt sett ikke ville greid uten smertelindring. Hun mener at det kan føre til at jeg vil få veldig store bekkensmerter ett par dager etter fødselen, det vil ta lengre tid før jeg blir kvitt bekkensmertene og at jeg vil kunne påføre meg selv smerter og belastninger jeg normalt sett ikke vil få hvis jeg velger en annen fødestilling enn det å ligge på ryggen. Siden det minst smertefulle for meg nå er å ligge på siden, så mente hun at det kunne være en ypperlig fødestilling for meg når den dagen kommer. Jeg hadde ikke bekkenløsning i forige svangerskap og fødte den gangen på "den tradisjonelle" måten. Det fungerte helt optimalt for meg, så hadde det ikke vært for bekkenløsninga så hadde jeg gjort det samme en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå