Gå til innhold

Isj, kommer det vann i kroppen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg våknet og skulle ta på meg gifteringen, opplevde jeg for første gang at den var trang... Den går på, men det er ikke så mye om å gjøre, liksom... Åååå, jeg som håpte at jeg skulle unngå dette... hehe, jadda, litt naiv må man kunne være :-p

Glad for at jm sa for ei stund siden at jeg ikke burde sove med den om natten iallefall, for det hadde vært kjipt om den en dag satt så bom fast at den må klippes :-s

Får vel snart ut og kjøpe meg et pent kjede, da. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har vært heldig så langt jeg også, men i går kveld kom det som kastet på meg!!! Er 39+0 i dag...

Anklene ser ut som flodhestbein og fingrene verker! Tok med meg en urinprøve til legen i sta for å sjekke, for de sier jo at man skal passe på ved plutselig ødem, men blodtrykk og urin var helt supert. Har lagt på meg en kilo siden torsdag, men det var heldigvis ikke mye nå på slutten, sa legen.

Har (u)heldigvis ikke verken forlovelses- eller giftering.....

Likevel, vann i kroppen er noe dritt!!!

Skrevet

Hmm.. Er det sånn at jeg skal kontakte legen dersom det kommer masse vann?? Jeg har ikke time før om 2 uker nå, så mao så bør jeg kanskje følge med litt ekstra da, og evt ringe dit hvis det kommer masse? Eller?

Skrevet

jeg har "svømt" rundt siden uke 18 jeg:) så nå er jeg så vant til vannet at jeg ikke tenker på det lenger:) lurer på hvordan det blir etter jeg har født... gått opp 2 str i sko:) hehe

Skrevet

Sier legen din noe om det da? Eller er det ok?

Skrevet

Svangerskapsboken som er utgitt av babyverden.no (kan sikkert lese det samme der) sier at hvis man får en plutselig økning av hevelser hvor ansikt og hender hovner opp og vekten øker, er det lurt å ta kontakt med jordmor eller lege. Det behøver ikke å være noe galt, men hvis du i tillegg har høyt blodtrykk og protein i urinen, har man svangerskapsforgiftning.

Dette var grunnen til at jeg leverte urinprøve hos legen min. Dette kan man jo gjøre uten å avtale på forhånd. Legesekretæren kan jo også måle blodtrykket, så man får jo en avklaring ganske kjapt:-)

Bedre å være safe, tenkte jeg:-)

Skrevet

Det var veldig gode råd!!! Tusen takk!

Om jeg får veldig mye mer vann i løpet av noen dager, skal jeg ta med en urinprøve og ta en tur inn for å sjekke bt da! Labdama der er kjempegrei også, så det blir jo bare hyggelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...