nimaline241757 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Spør dere selv om hvilket kjønn det er, eller sier jordmor det selv? Under begge mine forrige svangerskap spurte jeg selv, fikk svar også, men det virket som om de var irritert over dette spørsmålet. I siste graviditet ble jordmor litt sur og sa noe sånt som: det er liksom viktigere at hjertet fungerer ordentlig, syns jeg, enn hvilket kjønn det er. Jeg er jo selvsagt enig, men det er moro og praktisk å vite kjønn også! Men syns det er litt pinlig å spørre...
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Vi spurte, hun hadde nok ikke sett etter kjønn hvis vi ikke hadde gjort det
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Jeg passet på å være positiv selv. Og kom henne i forkjøpet med å si at det viktigste er jo å se at babyen er frisk og har det bra, MEN at hvis du greier å se det vil vi gjerne vite hvilket kjønn det er. Da synes jeg at JM skal være så proff at hun svarer deg på en ordentlig måte uansett om hun greier å se kjønn eller ikke! Synes ikke du skal synes det er pinlig å spørre. De jobber i et serviceyrke også, og skal behandle folk med respekt
9nah Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 herregud, har hørt om fler som har opplevd at jordmor ble sur når de ble spurt om kjønn. idiotisk. selvsagt er vi alle vordende mødre mest opptatt av at barnet er friskt, men er da lov å være nysjerrig på noe så spennende som om man får gutt eller jente! vi spurte selv vi. ventet til etter hun hadde nevnt en del om hjertekammer etc. så bare sa jeg at 'dersom du klarer å se om det er gutt eller jente, har vi veldig lyst til å vite det'. det tok hun helt fint, og vi fikk vite at det 95% sikkert er en liten jente inni der:-) lykke til!!
*RutIetutt* Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Ja, måtte spørre - de sier ikke noe om det om en ikke spør fikk vi beskjed om - men heldigvis har vi ikke opplevd sure miner. Samboer var så nysgjerrig da vi var på ul i går at det var det første han spurte om - og jm bare lo og begynte å se etter med en gang - veldig koselig og flink jm:o) Var på Haukeland forresten. Syn det er sikkelig dårlig av de jm som svarer så surt jeg - er jo opp til foreldrene om de vil vite kjønnet vel? Og tror nok ingen mener det er viktigere med kjønn enn å se at alt er bra - men det er vel bare en av de mange tingene er ofte lurer på.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Har de annerledes rutiner ovenfor foreldre som ikke er norske opprinnelig? Det har jeg hørt fra et par venninner i hvertfall..de er ikke norske, og fikk inntrykk av at jordmor nølte litt med å si det, eller sa at det ikke var mulig å se...
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Rart...jeg er norsk,men barenfar er fra Irak...men jordmor var veeeldig hyggelig med oss...og etter å sjekket om alt var normalt og bebisen var frisk spurte hun om vi ville vite kjønn mens hun bare smilte...for hun hadde sett det for leeenge siden...hehe Hun nølte ik med oss...men man ser jo så mange forskjellige erfaringer...uansett bakgrunn...de som er super hyggelige som våres...og de som har de sure Jm...desverre....! Så vi spurte ik...selv om vi skulle det...men hun spurte om vi ville vite det.
Loxiana+ Fabian Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Hei hei . Jeg var på ul i går, og etter hun hadde målt og sett at allt va bra da spurte jeg om og få vite skjønnet, det eneste hu sa er du sikker på at du vil vite det ? jeg bare ja og så leita hu og det blir en liten gutt
Nenya^juni2010 Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Når jeg var på ultralyd, spurte hun om det var noe vi lurte på, sa da at hvis hun klarte å se så ville vi gjerne se hva det var... Hun sa ingenting på det, og venta til hun hadde sjekket og målt og forklart alt før jeg spurte igjen.. Virka litt som hun hadde glemt det:) Men da hun sjekka var det ganske tydelig en gutt som hun sa.. Ingen sure miner eller noe..
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 vi ver på 3d ultralyd før ordinær ul.. og det fortalte vi jordmor.. og helt på slutten av ul spurte jordmor om vi hadde fått vite kjønnet. og da sa vi at vi hadde fått beskjed om jente. og jordmor sa at hun også så en liten jente:)
♥ivf m/prins♥ Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Jeg skjønner ikke at JM kan bli sur om en spør hviket kjønn det er?Herregud - det er da ikke hennes unge! Og om noen vil vite det, så er det jo opp til hver enkelt. Det er jo ikke det som alltid betyr noe, men det er jo ikke alle som klarer å vente helt til ungen blir født. Jeg vet ikke hva jeg vil enda og det er 3 uker til ordinær UL, men det er "heldigvis" hos min gynekolog da. Jeg tror jeg hadde blitt ordentlig sinna om JM hadde gitt meg pes for å ville vite kjønn på mitt eget barn - nei, da hadde jeg ikke vært mye god, du:-) Håper alle som vil vite hva de får føler seg trygge nok til å spørre og får ordentlige svar.
Løvemor79 Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Her var det jordmor som spurte oss, og hun var veldig ivrig etter å vise oss pungen og tissemannen flere ganger. hehe. ) Det er tydeligvis stor forskjell på holdningene der ja.
9nah Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 har også hørt at de ofte kvier seg for å fortelle kjønn til vordende foreldre med utenlands opprinnelse fordi noen kulturer anser jentebabyer som mindre verdt enn guttebabyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå