Gå til innhold

UKE 8


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hello smårips, ut fra antall innlegg på de to trådene jeg har vært fraværende så ser det ut som dere savner meg ;o)

 

Gubben har kommet hjem (det gjorde han natt til søndag), så jeg har en helt annen grunn til at jeg ikke har skrevet her.. Har nemlig ikke gjort noe særlig, men med god grunn altså!!

 

Her har det nemlig snødd og snødd og ikke blitt brøyta på veien jeg går, og selv om jeg er sterk og takler 5-10 cm nysnø nå og da så blir dette litt for drøyt for meg.. Orker ikke trøkke vogna gjennom såpass mye snø HVER DAG, og i tillegg alle klumpene og snøen som spruter over til gangfeltet når de brøyter veien. Så da har jeg lagt inn årene for noen dager. Merker det godt på kroppen da, nå har jeg ikke trillet siden torsdag..snufs.. Og spist masse sjokolade..snuffesnufs..

 

Men i dag kjære damene så har jeg disset meg rundt på gulvet etter aerolates-dvd'n min (sjekket du den forresten Forundringsautomaten?). Og det var en god time med opp og ned, strekk og tøy, rundt omkring og reis deg opp igjen.. Ble passe svett og skikkelig sliten! Tok noen ekstra øvelser på rompe og lår også, så ringte tlf så fikk ikke tatt magen. Den er jo nesten viktigst, så jeg får kjøre på den senere ;o)

 

Så denne uka ser foreløpig slik ut..:

 

Man: ingenting.. *skammerseg*

Tirs: ingenting.. *skammersegennåmer*

Ons: 1 time aerolates + beinhev + rompeløft. Skal som sagt prøve å kjøre magen senere i dag også!

 

Så kom igjen jenter, nå skal vi ta juleflesket :o)

 

Klem fra en igjen oppstanden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dårlig samvittighet, hva skal jeg ha da! Huff og atter huff... Her har det vært syke unger, syk mann, tett do, haltende hund og et forferdelig uvær. Det blåser noe vanvittig. Og midt oppi dette har vi feiret 6-årsdag. Ikke bare ett selskap, men tre! Nå har jeg vært og handla inn til runde tre, som skal feires på lørdag med de siste ca 20 gjestene. Sånn er det å ha stor familie... Men trivelig, det er det!

 

Jeg lover å komme sterkere tilbake etter denne lange downperioden min.

 

Stå på, dere!

 

Ps. Aerolates-opplegget har jeg ikke sett på, men jeg skal ta en titt når jeg får tid. Det høres spennende ut, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har "gyldig grunn" begge to! Jeg har jo hatt en skikkelig lang downperiode, som tok seg opp like etter jeg begynte å jobbe - derfra begynte det å gå nedover igjen...

 

Rett før jeg begynte å jobbe og den første uka jeg jobbet, var jeg så godt i gang med styrketrening hjemme. Men nå blir det to-tre trillinger om dagen bare... Det eneste jeg har blitt sterkere i, er armene mine, ettersom jenta mi helst skal hoppe og turne på fanget... Det merker sikkert dere også?

 

Kan skrive under på dette med ubrøyta veier, Luni, det går greit noen dager, men ikke heeele tida. De er også seine med det her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at en blir sterkere i armene - i overkroppen i det hele tatt, av all bæringa. Det er egentlig positivt at en får brukt kroppen på en helt annen måte enn det en gjør til vanlig. Løfter jo på en nesten ti kilos klump 50 ganger om dagen!

 

Heldige dere som har snø! Her var det mildt et par dager, og det meste av snøen regna bort. Så ble det plutselig iskaldt igjen. Så nå er det blankis og et tynt lag med knallhard snø. Ikke noe snøballføre, nei.

 

Oj, nå må jeg se på finale i sprintstafett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten godt at det ikke bare er jeg som har dårlig samvittighet.. Det er rart hvor vanskelig det kan være å legge seg ned og ta noen øvelser, det tar kanskje 15 min men jeg har jo aldri tid til det.. Tenkte jeg skulle prøve å kjøre dvd'n onsdag og lørdag, jeg har *bank i bordet* ikke kjent noe i kneet etter onsdagen. Og det er jo utrolig positivt! Da har kanskje trillinga hjulpet til med å stabilisere litt..?

 

Huff, denne brøytinga er jo tragikomisk.. Særlig når vær og temperatur tilsier at en kunne vært ute, men så blir man stoppet av noe så tragisk som ubrøyta gangvei.

Kanskje jeg bor i midtfylket..? Trodde at det het øvre her i hakkebakkeskogen, er jo nesten bare hytter lengre opp. Så moro at vi er så nære da Hoppetussa :o)

 

Hihi, vi kommer til å få bole-armer hele gjengen av disse barna :o) Man kjenner godt at man bruker overkroppen en del mer enn før.. Men det er jo positivt da, for når jeg trener styrke kan jeg kjøre fullt fokus på mage, rompe og lår ;o)

 

I går var jeg først på barseltreff, så hjemom for å lage middag til gubben, så raste jeg avgårde på symøte. Direkte oversatt så betyr det at jeg vandret fra matfat til matfat i hele går, og fikk i tillegg smake verdens beste banankake med sjokolade.. Og null med trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp tatt en dusj etter å ha svettet meg rundt en halvtimes trillling i 5 cm nysnø.... Og jeg gikk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

jeg "tilhører" juliklubben, men Hoppetussa tipset meg om dere :) Jeg skal begynne på en "slankekur" i morgen bestående av å spise sunnere og litt lettere samt å mosjonere mer... Veier for øyeblikket over 90kg så har en del å ta av, og kjenner at det fortsatt er myyye væske så regner med at det skal går fort i begynnelsen...

 

Ville nå egentlig bare si hei og håper at det er greit at jeg slenger meg på dere fra i morgen av?? Trenger litt motivasjon ettersom vekta bare har økt og økt også gjennom ammeperioden :( Har mange ulike innskyldninger for at vekta har økt, men i bunn og grunn er det nok fordi jeg har spist for mye og ikke rørt på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg svarte deg på den andre tråden også, men må si velkommen her også!

 

Hva slags trim har du tenkt på?

 

Jeg er av dem som får litt gysninger når jeg hører ordet "slankekur". Heldigvis skriver du det i anførselstegn. :-) Bra at "kuren" handler om å spise sunnere og lettere, og at det ikke er noe hasteopplegg du skal begi deg ut på, for det har jeg minimal tro på. Omlegging av vaner, derimot, det har jeg tro på. Jeg tenker alltid vaner når det kommer til kost og trim. Når jeg f.eks. drikker brus midt i uka (som da er et brudd på kostreglene mine!), tenker jeg ikke så mye på at akkurat DET brusglasset er så ille. Det som er "skummelt", er at jeg vet at da kommer jeg til å få lyst på brus kvelden etterpå også. Sånt er så mye lettere å venne seg PÅ, enn å venne seg AV. Siden det handler om vaner, og ikke kur, tror jeg at det kan være greit å ta det gradvis - kvitte seg med uvanene litt av gangen. Ellers blir det så tungt, og man står i fare for å gi opp.

 

Lykke til med omstillingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jau, da klarte jeg å hale i land ei joggeøkt denne uka også. Det ble søndag før jeg fikk karret meg ut på en liten trimtur. Og du verden som kroppen lengtet etter det. Jeg syntes nesten jeg hørte at den ropte av glede.

 

Det ble litt knall og fall på isen i dag også. Jeg er glad for at jeg tøyer mye, for du store min så mye lemmene kan brettes i alle mulige retninger uten at jeg blir skadet. Det blir ikke vondt engang. Blir bare litt forfjemset i farten, og rekker å tenke "kan dette gå bra da", før jeg plutselig står oppreist igjen.

 

Søndag:

Jogging: 40 min.

Uttøying: 10 min.

Styrketrening: 5 min. (armhevinger og diagonal-løft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... nok en grunn til å tøye godt! Som jeg nevnte i et tidligere innlegg har jeg alltid vært litt sløv med det. Men det sammen med styrke er det jeg føler mest behov for å trene nå.

 

Har kun blitt trilleturer denne uka også, i helga dytta jeg vogna bortover i 5 cm nysnø, gikk sånn passe fort også. Så da ble jeg skikkelig svett - og det var deilig! Ellers hjalp jeg til å måke litt i går - det snør og snør her - det vil ingen ende ta! :-)

 

Uke 9 har jeg vinterferie, så da håper jeg at jeg får gjort noen styrkeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har vært skikkelig lat denne uka.. :oP Bare blitt en treningsdag på meg, på onsdag til DVD'n min.. Har ikke hatt tid eller energi til mer, lillemann styrer på flere ganger om nettene slik at jeg går i halvsvime hele dagen.

 

Jeg begynner å bli skikkelig irritert på kroppen min som ser slik ut, så jeg må få gjort noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...