Gå til innhold

Uttaket over - ny rekord! Ikke bra...

Anbefalte innlegg

For dere som ikke kjenner meg er historien kort fortalt:

- IVF april 06: 18 egg ut, ingen befruktet

- ICSI august 06: 16 egg ut, 10 befruktet - men eggene ser "rare" ut (dårlig kvalitet), 2 egg inn, neg. test

- ICSI november 06: 19 egg ut, 6 befruktet - eggene ser fremdeles "rare" ut, 2 egg inn, neg. test

I dag hadde vi siste uttaket i det offentlige. Fikk "kranglet" meg til å bytte sprøyte på Riksen fra Menopur til Puregon i håp om at det skulle gi meg færre egg med bedre kvalitet. Men sånn gikk det ikke... Fikk nemlig ut 26 (!) egg i dag, så hvis kvantitet og kvalitet henger sammen hos meg kan jeg ikke regne med annet enn "rare" egg og neg. test denne gangen også *sukk*

Skal selvfølgelig vente på befruktningsresultatet i morgen før jeg går helt i kjelleren, men akkurat nå er ikke håpet lysegrønt. Mer hel-svart, skal jeg være ærlig...

Kommer med oppdatering i morgen.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8308048-uttaket-over-ny-rekord-ikke-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snofilla

Cheer up. den siste ting man kan miste er faith og haaper, tro paa mirakler og forvente den impossible

I gaar fikk jeg uttak i Karolinska Institute, vi trodde at vi hadde 11 egg folikker, som var egentlig 8, i dag vi fikk beskjed at alle er befrukted, saa spent, var i gaar litt eller mye skuffet, som var dumt, jeg maa tro og ha faith, jeg har bestemme at jeg blir mor, det kommer fra min hejerte og soul, det du ogsaa,

vi haaper at en ellar to av dem er friske egg uten den gen feil

Cheer up!!!!

krysser alt som går ann å krysses for deg snøfilla...

syns virkelig du og mannen fortjener å lykkes nå!!!

det får da være måte på til motgang en skal møte..skjønner godt at det kan være vanskelig å holde hodet oppe og se fremover!

masse lykke til med befruktningen, måtte mange bli befruktet og være helt perfekte!!!

klem fra

Takk Alondra:-)

Du skal ikke se bort fra at det blir PDG på oss også (må jo finne ut av hva det er med disse eggene mine...) 8 egg høres veldig bra ut - godt utgangpunkt for en frisk liten baby - lykke til du også, håpet må vi ha:-)

Klem

Annonse

Hei måneskinnsjenta:-)

Legen (Tanbo) sa ikke så mye, og de var underbemannet på Riksen i dag og ganske stressa... Men han kjente tydligvis til journalen vår og sa vel mer eller mindre rett ut at eggene ved tidligee forsøk ikke så bra ut (bombe..!) Hvordan de ser ut denne gangen vet vi jo ikke før i morgen, og som alle sier: "Et egg er nok". Men vi vet ikke, den som lever får se....

Klem

Ønsker deg lykke til, Snøfilla!

Jeg har alltid hatt få egg men dårlige - og håper nå på mange gode :-).

Blir spennende dette :-) Skulle vi bli gravid, - vil du ha termin ca 2 uker før meg :-) Egguttak neste uke for min del :-)))

Krysser fingrene for deg!!!

Hoppsann!

Litt av et antall ja. Men ikke vær negativ snøfilla. Det kan jo hende at Puregon har en positiv innvirkning på eggene.Hvem hvet? Jeg krysser fingrene masse til i morgen. Håper du får positiv tilbakemelding og at alt er bra.

Klem fra-

Ååå, kjære deg...ikke mist motet!! Ingen har hittil sagt at mengde egg og dårlig kvalitet har en sammenheng!! Jeg nekter å tro det, er sikker på at dette kommer til å gå fint vennen :o)

Tenker på deg og krysser alt jeg har for at det blir mange fine befruktede egg, og noen på frys også (?) hoi hi :o)

Stoor klem fra

Annonse

Takk for oppmuntringen jenter:-)

Vi kan jo håpe på at kvaliteten på noen av eggene er bedre nå (tross alt), men i august var befruktningsprosenten 62% og i november bare 31%. Så fortsetter det på samme måte blir bare 15% av eggene befruktet denne gangen, dvs. 4 små egg... Men vi får håpe det holder *krysse*

Klem

Det var ikke få egg! Det virker som du har respondert veldig bra på Puregon, det kan jo hende at kvaliteten er bedre nå også! Skal krysse fingrene for at befruktningen går bra, og at du får inn gullegget(ene) på torsdag!

Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen!!!

Klem

Takk (igjen!) alle sammen - hyggelig at du titter innom Paddelora:-)

Nå er det under 16 timer til jeg skal ringe Riksen, det er stadig like nervepirrende det her... Har faktisk bevilget meg et glass rødvin i kveld for å understreke at livet går videre om det ikke klaffer denne gangen heller. Og så har vi surfet litt på utendlandske klinikker:-)

Klem & god natt!

Masse lykke til snøfilla!!!

Det er jo ingen logikk i at befruktningsstatistikken skal synke nå. Den kan vel like gjerne gå opp igjen! :-)

Det er tungt det du står i med uforklarlige rare egg... Men husk at rare egg har laget friske nydelig babyer før! Lurt som du sier å sjekke opp litt med utlandet. Det gir flere muligheter...

Krysser fingre og tær for at det antall egg du ønsker deg lar seg befrukte til nydelige embryoer!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...