Gå til innhold

Noen som skal hoppe over pp for å unngå desember-barn?

Anbefalte innlegg

Jeg spurte samboer hva han tenkte om dette. Da tenker jeg helst på å bestandig være minst i klassen, nesten ett år mindre enn noen klassekamerater. Samboeren min mente dette ikke var noe problem, og at det evt gikk an å begynne skolen ett år senere. Selv har jeg vel såpass lyst på et barn at det ikke har så mye å si.

Hva tenker dere?

Hva ser dere som positive / negative sider med å få barn sent/tidlig på året?

Fortsetter under...

Nja, har tenkt litt på det, men er så uuutrolig klar for å få en baby at jeg har bestemt meg for at det spiller ingen rolle.

Ikke bare dette med skole og yngst osv, men tenkte litt på at å sitte med julemiddagen oppi drøvel'n og kanskje risikere å ha termin oppi hele julestria, hehe! Men, har vist seg å ikke være så lett å planlegge gitt.

Jeg tror jeg "hopper" over to pp nå, både for å slippe å være høygravid i desember og å føde i romjula, og fordi jeg har to mnd hvor det skjer "mye" fremover....

Men kommer ikke til å la vær og å ha sex og sånn, så skjer det, så skjer det!!!

Nå har jeg jo gått så lenge uten prev, så muligheten er liten gitt.....

Skal ha planlagt KS i tilfelle.. så litt kan jeg jo planlegge i julestria, hadde håpet at spiren satt før desember, men gjør den ikke det, greier jeg ikke å hoppe over ett forsøk i allefall :-)

Hadde forrige KS 2.januar. Det har vært kjempefint for guttungen... men, men... man kan ikke få alt i livet :-)

Annonse

ikke jeg!

var forresten her for et år siden, da samme spm dukket opp. da hadde vi prøvd i 3 mnd, men utsatte litt pga alenetur til syden i mai... så nå er jeg i 10. pp etter den turen og 13 pp alt i alt... begynner å kjenne at det kan bli min tur snart nå...

Jeg har tenkt en del på dette etter at jeg leste på "snart klar" at det var mange som ventet med å begynne prøvingen til april for å unngå desemberbarn. Men jeg har kommet fram til at dette er min første prøving, jeg tror ikke at jeg kommer til å bli gravid i 1. pp (Hoh har ikke helt gått opp for meg at bare TR går bort nå så skal vi faktisk begynne å prøve) og hvis det skjer så blir jeg bare kjempeglad uansett. Jeg tror desemberbarn er like lykkelige som andre barn. Det blir bare VONDT å vente en måned ekstra :D

Hei.

Mitt første barn er et desember-barn.. Hadde termin 6.desember og han ble født 21. Vi kom hjem på julaften... Kjempe koselig!!

Da vi bestemte oss for at vi skulle prøve å få barn,var det samboer som sa at vi fikk jo vente litt så det ikke ble født i desember(han er selv et oktober-barn)... Da skøyt jeg tilbake å sa at herregud det er jo ikke så fort gjort da!!! Men den satt på første forsøk og terminen ble som sagt 6.desember...

jeg tror at det er vi foreldre som stresser litt unødvendig med dette...

Kommer helt sikkert til å få litt kjæft for dårlig planlegging når han blir så stor at han skjønner det,men det vil nok avta etter fylte 20år,tenker jeg,he,he...

Desember barn har og får det like fint som andre barn;-)

Litt stressa blir jeg når jeg tenker på at han er 5 1/2år da han begynner på skolen,men det ordner seg helt sikkert;-)

Er det ikke bedre å få et desember-barn enn kanskje å måtte prøve i mange mnd til????

Lykke til!!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...