cocochin med to små Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Noen som vil anbefale meg en vogn ut i fra disse kriterier? - Jeg bor i blokk i 3. etage uten heis, og vognen må stå i kjellerboden. Derfor må den være lett å få med seg ned trappene til boden, og bagen bør være lett å bære med seg. (mykbag sikkert?) - Jeg har termin 2. Juni, og regner derfor ikke med å få brukt bagen til vinteren..Finnes det en kombivogn der sportsvogndelen kan gjøres lun og behagelig nok for en liten en på kun 5-6 måneder? Ellers skal vognen brukes mest i byen og mye av og på trikk/buss o.l Har tenkt på teutonia mistral - noen synspunkter eller andre forslag? Kjempetakknemlig for svar, har aldri kjøpt vogn før :\
Larviksjenta. nr4? Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 da ville jg anbefalt tfk joggster twist med hard bag. det er en 3 hjuling som er veldig lett og god, bagen er den største til 3 hjulinger på markedet, men er veldig lett samtidig. sportsvogn delen er stoor og god, men vognen i seg selv blir veldig liten når den slås sammen. jeg bestilte min på www.babyjungle.nl sparer e par 3 tusen lappr p å bestille der, og de har super service.super fornøyd.. har ikke bagen jeg da, men sportsvogn delen.
cocochin med to små Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2007 Takk! Ja jeg har hørt masse skryt om tkg joggster twist ingen tvil om at det er en bra vogn.. lurer bare på hvordan bærebagen er? Er den tung eller lett? Lett å "løfe" opp fra vognen og opp 3 etasjer? Noen som vet?
Larviksjenta. nr4? Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 den er i allefall lett.. og klikkes lett av.. prøvde bære den og ta den av i butikken.. jeg bor selv i 3 etasje, men har aldri bært jentungen i en vogn bag opp.. har nok noe med at jeg har simo duo og bagen der kan ikke løftes 3 etasjer. hehe.. sjeldent vi setter vognen inne, står som regel i bilen, så er bilsetet som oftest blir brukt til å bæres opp 3 etsasjer her.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 TFK er en fin vogn, men når baby vokser ut av bagen må du ha den vendt fra deg, vil du det? Mitt forslag er teutonia mistral med mykbag, selv brukt den. Den er lun og god. Kjøp en liggeforlenger og vindtrekk til, da blir den nesten som en bagvogn når du ikke bruker softbagen lenger. Brukte det til min jente i høst og vinter, greit syntes jeg.
cocochin med to små Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2007 nei det vil jeg så absolutt ikke takk positivtest. hvor gammel var jenta di når du la henne i sportsvogndelen? har selv tenkt på mistral m softbag, fint å høre at jeg ikke tok helt feil.
metteb Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Jeg bodde selv i 3 etasje uten heis med nr 1, hadde stor bag og syns det var fryktelig tungt. Anbefales ikke! En vogn med mykbag er å anbefale, helt klart. Teutonia s3 spirit hvis du liker 3 hjul. sittedelen kan snus begge veier, noe jeg anbefaler sterkt . Lykke til :-)
Mammasin Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Min anbefaling: Elsker vogna vår. one tree hill! Urban Jungle, 2007 modell(viktig!). Bag og understell er svært lett, enkel å ta fra hverandre. Perfekt på trikk og bane! Blir faktisk litt glad av å se på den jeg Forferdelig dyr..måtte spare inn på andre ting(Finn.no)ble sponset en del men har aldri angret! Vel hvert hver en krone!! Lykke til med vognkjøp.
2julibarn Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Etter dine kriterier syntes jeg Mistral med softbag er et godt alternativ! Mye bedre å bære denne softbagen enn en stor hard bag. Mistralen er liten og nett! Og ja, fint å bruke sportsdelen m eks voksipose til vinteren!
cocochin med to små Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2007 takk alle sammen jeg er litt usikker på om jeg vil ha 3 eller 4 hjul enda.. veldig kjekt å høre fra noen som faktisk har bodd i blokk uten heis med vogn
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Min jente var 4 mnd da hun ble lagt i sportsvogndelen på mistral og det gikk fint. La henne oppå lammeskinn eller teppe slik at det skulle bli litt mykere. Kjempegod vogn!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Vi bor i 3 etasje, og går opp 3 1/2 etasje hver dag uten heis. Vi har en Brio Kombi, og en Quinny Buzz med dreamibag. Ikke angra et sekund. Jeg bærer fint vesla opp i bærebagen til Brioen, og det er ikke så tungt. Og dreamien klarer jeg også fint å bære opp. Dager der jeg har hatt mye varer eller shoppa, har jeg bare tatt regntrekket over vogna og latt den stå hel nede, og bært henne opp i selve posen. På Brioen kan man brukes kalesjen til bærebagen i enden av sportsvogndelen, man knepper den på, slik at det blir en "stor bagvogn" :-)
Forskeren Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Heisann, vi har bodd i 2. etg uten heis, og når vogna sto i kjeller, ble det da 3 etasjer å bære. Vi valgte den gangen One Tree Hill, det er en lett 3-hjuling som ligner en del på TFK vil jeg tro. Hard bag, men lett å bære. Men den ulempen som er nevnt at barnet vender fra deg i sportsdelen. Ellers synes jeg 3 hjulinger med svingbart forhjul er ypperlig i by og butikker. Elsker vår OTH. Går også greit i litt ulendt terreng, men når vi går ulendt er det som regel på fjellet og da bruker vi bæremeis/sele i stedet uansett (smale stier).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå