Gå til innhold

Hva skjer nå?

Kristin-usikker

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper dette er stedet for mulighet til å stille dumme spørsmål. Jeg føler meg helt på uttrygg grunn. Jeg har tatt en hjemme-test og fikk positivt resultat!Og vi er kjempe glad,redde og veldig usikre på en gang. Jeg ringte legen for jeg trodde det var det man gjorde nå, men fikk beskjed om at jeg kunne komme på kontroll i uke 12. Er det normalt? Er det ingenting jeg skal sjekke, passe på, eller gjøre før det? Føles liksom litt rart å bare vente.. Jeg er veldig takknemlig for noen tips! :)

Fortsetter under...

Gratulerer!!

Nei ikke stort du eller noen skal gjøre før den tid.. Regner med du vurderer evt røyking/alkohol osv allerede, og tenk gjennom kostholdet ditt. Ellers kan du dra på apoteket og kjøpe deg folat-tilskudd (evt multivitamin) som du skal ta i 1 trimester..

Men du må nok bare vente ja.. Ikke noe å gjøre hos lege/jordmor før ca uke 12 (ikke mye da heller). De hører ikke hjertet og det er ingen målinger de trenger før den tid. Pass på deg selv bare!! =) Jeg begynte tidlig planleggingen og tenkingen ift innkjøp osv da, ikke alle som vil begynne så tidlig.

Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...