Gå til innhold

Gravid og pilates?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har trent pilates en stund og lurer nå på om jeg kan fortsette med det etter jeg er gravid? (Testet positivt i dag! :oD) Jeg spurte instruktøren sist gang (hadde mistanke om at jeg var gravid) og hun sa at det måtte jeg bare kjenne på selv. Hva som føltes riktig osv. Jeg har lest litt på nettet og blir ikke akkurat klokere av det. Noen skriver at pilates er fantastisk for gravide, andre steder leser jeg at det må gravide for all del holde seg langt unna. Jeg innbiller meg at det må være en flott måte å trene på for å styrke bekkenet nettopp når man går gravid. Er det noen som vet noe eller har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg med pilatesen du :-)

det du skal være litt obs på er at hvis du trener hardt magemusklene dine under graviditet, kan du få problemer med musklebåndene i etterkant - slik at magen kan virke posete, du skal derfor ta mageøvelsene litt forsiktig. Kjenner du smerter i bekken, skal du også ta det litt med ro med bekkeøvbelsene.

Men det er jo fremdeles masse du får god nytte av i timene.

Jeg trente sist svangerskap, og forbereder meg til neste med pilates to ganger i uka :-)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...