Gå til innhold

Tar dere ekstraturer på helsestasjonen?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Hender jeg er der i mellom kontrollene, for å veie. Synes det er artig å følge med jeg! Det er jo heller ikke et "tiltak", helsestasjonen ligger langs trilleturen vår, så det er jo bare å stikke innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært innom helsestasjonen på ekstrakontroller frem til nå. Vanlige kontroller er vel 1 uke, 6 uker, 3 mnd, 5 mnd og 6 mnd. Jeg var i tillegg innom på 4 uker, 2 mnd og 4 mnd. Neste kontroll er 8 mnd, så jeg lurte på om jeg skulle stikke innom på en ekstra 7 mnd kontroll... Det er ikke naturlig vei forbi helsestasjonen for min del, men ett eller annet sted skal jeg jo gå på trilletur, så da kan jeg jo like godt gå dit. Problemet er å sørge for at han ikke sovner på veien dit... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som det er litt forskjellig praksis... jeg har vært på 6-uker, 3 og 6 måneders kontroll og tror neste er ved 9mnd.... I tillegg er det åpen helsestasjon hver fredag så da bruker jeg av og til og stikke innom (kanskje 1 gang i måneden) bare for å sjekke vekta...

Ser det er flere som referere til 5mnd og 7mnds kontrollen, men tror dette varierer fra helsestasjon til helsestasjon..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en gang før 6 ukers kontrollen og en gang når hun var 2 mnd - bare fordi jeg var nysgjerrig på hvor mye hun hadde gått opp. Visste jo at hun hadde lagt på seg, men ikke hvor mye!! :-) Må ha litt spenning i hverdagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke vært på så mange ekstra-turer enda.. men er jo selvfølgelig morro å vite hvor mye ho har vokst.. nå som det er 3 måneder mellom kontrollene kan det hende jeg tar en tur ved 8 måneder...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...