Gå til innhold

Nå har hun våknet kl 0515 i to uker...


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Jeg tar gladelig i mot tips for å få henne til å sove lenger! Vanligvis har hun våknet klokka 6, og det synes jeg er helt greit, jeg er oppe i de tider normalt når jeg jobber.

 

Hun sover såpass lite om dagen også, at jeg vet ikke om jeg skal vekke henne opp da. Hun sover et par timer før 12, og en halvtime mellom 12 og 21(to halvtimer av og til). Hun får tre måltider grøt og masse pupp. Hun sluttet å våkne for pupp om natta ved 5 mnd, derfor er terskelen HØY for å ta henne opp i senga vår. Hun sovner klokka 21, og da har jeg tøyd våkentida hennes betraktelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om dette er noe fornuftig råd, men jeg har merket på vesla mi at når jeg legger henne senere enn hun pleier, vanligvis legges hun 18.30-19.00, så våkner hun før om morgenen. Dette har skjedd flere ganger. Det hender hun legger seg litt senere hvis vi er på besøk eller vi har besøk. Alle sier da "ja, nå kommer hun til å sove lenge i morgen", men neida, da våkner hun alltid før. Så vet ikke om du har prøvd det, men kan jo være et forsøk å legge henne tidliger hvis du får det til. Snuppa mi sover nesten aldri etter kl 15 på dagen, da er hun passe trøtt når kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt -alle råd mottas med stor takk! Søvn avler søvn, men jeg har rett og slett ikke tort å legge henne tidligere, jeg balanserer på kanten av å fungere i hverdagen, og hvis det blir "morgen" klokka fire, tror jeg at jeg tørner... Nå har hun nettopp begynt å sove på eget rom, men om et par netter skal jeg jammen prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det samme at det hjelper å legge de tidligere... Du kan jo kanskje forsøke i helgen, da kan dere kanskje bytte på å få sovet litt på dagtid for å fylle på med søvn...

 

Karsten står opp 06, jeg synes det er skrekkelig tidlig, hender i blant at han våkner 0530 også. Men jeg legger ham jo 18, kan nesten ikke legge ham enda tidligere heller, synes jeg. Egentlig ønsker vi å legge ham 19, men han er skikkelig trøtt fra kl 17, så vi tøyer og tøyer og tøyer og ender med å legge ham 18. Det var en stund vi klarte å legge ham 19, men vi merket ikke noe endring på når han våkner om morgenen selv om vi legger ham 18 nå, altså... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per la seg alltid kl 20 tidligere, men vi fikk råd om å legge ham senest kl 19, så det har vi begynt med. Han har som regel heller ingen dupper etter kl 16.

 

Skal være sagt at han våkner x antall ganger på natta for pupp, men han står aldri opp om morgenen før tidligst kl. 06 (det er tidlig det også), men som regel etter kl. 07 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...