Gå til innhold

skal jeg vekke ham ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, man vekker aldri et barn som sover, sa visst en seksbarnsmor en gang :) Men litt mere seriøst: Ulempen med at han sover så lenge, er jo at det kan gå ut over melkeproduksjonen din. Følg med på den og ser du at det virker som gutten din får i seg mindre mat enn før, så bør du vekke han om natta og tilby bryst. Virker han fornøyd uten nattmat, så kan han jo bare sove. Er jo bare en fordel for deg som blir mer opplagt. Bortsett fra at nattamming er ett av kriteriene for at ammingen skal virke som prevensjonsmiddel da, men det prevensjonsmidlet er det jo endel som har erfart ikke er til å stole på uansett.

*trebarnsmamma*

hmm...det har bare skjedd en gang til nå. På dagen spiser han hver tredje time. Men jeg skal holde øye med melkeproduksjonen :) Takk for tipset. ang.prev. har jeg vurdert spiral...sroler ikke helt på ammingen og ønsker ikke en ny garviditet så fort.

Jeg er overlykkelig når Knøttemor sover så lenge jeg :) Og det har hun gjort omtrent siden fødsel... ikkeno problem med produksjonen her i gården i hvert fall. Og ingen jeg kjenner vekker ungene på natta for å gi dem mat, de er heller glade når ungene sover lenge... spesielt som flerbarnsmor er det veldig godt å få god, sammenhengende nattesøvn for å ha overskudd nok til hverdagen. Søvn på dagtid er nemlig så godt som umulig :/

tror jeg lar være å vekke ham. Tenker det er bare gutten som har forstått natt og dag :) I natt sov han fra 23 til 02. Sovnet med en gang igjen (også gjennom et bæsjestell) og sov til kl 07.30. Dette er jo helt fantastisk dersom det fortsetter slik. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...