Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 4 år siden ble jeg diagnosert med PCOS, og har i snart et år gått på Metformin.

Sist jeg var på gyn. sa hun jeg går til at neste gang jeg kommer dit skal vi begynne å snakke om veien videre. Kan noen fortelle meg hvordan veien videre går? Fra start til forhåpentligvis baby:)

Mest sannsynlig blir det jo IVF etterhvert.

Et vidt sp.mål men håper noen gidder og svare. (håper også at noen skjønner sp.målet mitt:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8305657-veien-fra-pcos-til-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da jeg fikk diagnosen pcos fikk jeg Metformin. Disse gikk jeg på i ca 3 mnd til neste gyn. besøk. De gjorde ingenting for meg. Jeg fikk ikke mensen tilbake og gikk heller ikke ned i vekt. Derfor fikk jeg Pergotime. Disse skulle gi meg el. Så jeg gikk på disse samtidig med Metformin i fire måneder til. Gyn sa at jeg trengte ikke å ta lap, siden jeg fikk el av pergoen, så jeg hadde ikke tette eggledere. Derfor, hvis det ikke skjedde noe på disse fire månedene, skulle vi videre til ivf.

Men det klaffet på fjerde og siste mnd!! :)

Hei igjen!

Som sagt så gikk jeg ikke ned i vekt med Metformin, men da disse to ble lagt sammen, var jeg faktisk nesten nede i min "normal-vekt" (som da jeg gikk på p-pillen), etter 4 mnd, da jeg ble gravid. (La på meg 15kg på 10mnd.. så de to tablettene funket bra sammen, for meg.)

Det er litt bivirninger med pergo. Jeg begynnte å få litt hetetokter, ømme bryster og ble kanskje litt distre? Men dette er jo også forskjellig fra person til person.. Har også lest at pergo ikke er så effektiv for oss med pcos, men jeg fikk iallefall el på hver kur, så det er håp! :)

-Lykke til! :)

I allefall bra d funket for deg da, krysser fingra for at det gjør det for meg også, hvis jeg får Pergo da... men det vil jeg tro, for hun gyn. sa noe om en kur så.

Å bivirkningene - kan vell ikke bli noe man er fra før vell:P hehe.

Ja, det er godt å vite at det finnes håp:)

Nok en gang takk for svar, og lykke til videre i svangerskapet du! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...