Gå til innhold

November: Nåt planlegger dere å starte med grøt?

Anbefalte innlegg

Tenkte å vente ei stund siden frøkna sover bra på natta, men etter å ha vært på 3 mndskontroll, er jeg litt i tvil. Vi gir bare MME nå, fordi jeg fikk mindre melk etter en tidagers antibiotikakur der hun fikk tillegg mens jeg pumpa meg for å holde puppen i gang. Selv om jeg pumpa hver fjerde time, ble aldri ammingen den samme etterpå... Det har bare blitt mindre og mindre melk, og jeg har ikke anledning til å bruke en time på amming siden jeg er mye alene med toåring og baby.

Uansett: HS sa at man vil at man skal vente med grøt rett og slett fordi det setter ned melkeproduksjonen, og at det ikke var fordi tarmene ikke tålte det så tidlig. Hun mente jeg burde gi grøt fra ca 4 mnd siden vi likevel gir MME. Men vi har - og har fortsatt litt - kolikk her i huset, og jeg er jo litt redd for å "plage" henne med grøtspising hvis det skulle gjøre saken verre... Hva tror dere? Har dere også hørt det med grøt og MME?

Fortsetter under...

Hei SuMa!

Vi gir også bare mme og vi skal starte med grøt når hun er 4 mnd. Hvis Maja har vondt i magen enda, så kan du prøve med litt velling først. Jeg har kjøpt i helsekost og skal prøve den pakken før jeg prøver med grøt. Jeg tror på det hs sier så tror ikke det er noe farlig å gi grøt når barnet er 4 mnd. Lillebroren min tålte ikke NAN eller Collett da han ble født. For 20 år siden var de to merkene eneste alternativer som var. Mamma gav han derfor velling fra helsekost fra han var 2 uker gammel og det gikk fint det!

Jeg synes å ha lest i en bok jeg fikk fra helsestasjonen at barn som får MME burde begynne med grøt ved 4 mnd alder. Men skjønner godt at du er litt skeptisk, i og med at jenta di plages med kolikksmerter.

Jeg fullammer, og har planer om å gjøre det så lenge det går (men ikke lenger enn 6 mnd da). Målet mitt er å fullamme i 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...