Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Tok en CB 3 dager test nå¨- den viser "ikke gravid" - men når jeg tar ut pinnen er det to streker, den ene tydelig og den andre ganske tydelig. Betyr det at jeg kan være gravid men at utslaget ikke er sterkt nok til å vise digital tekst: gravid?

Tok slike tester forrige pp også og da var det kun en strek hele tiden, og jeg var ikke gravid!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8304505-hva-betyr-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan være gravid, men man skal ikke tolke strekene desverre. Det står forklart her. Jeg har kopiert fra pernille.info.

En digital graviditetstest derimot tar bort behovet for å tolke ved å ha et display som utvetydig sier enten "Gravid" eller "Ikke gravid". Imidlertid er det gjerne TO streker på testpinnen tas ut fra den digitale avleseren, selv om den digitale avleseren viste "Ikke gravid"..! Det er da man begynner å spekulere, kanskje går det an å tolke strekene med det blotte øye likevel, selv om bruksanvisningen til testen sier at man ikke skal tolke strekene selv? Virker ikke den digitale testen likedan som andre graviditetstester? Er ikke to streker det samme som positivt?

Det viser seg at likheten stopper etter at testen har fått tilført urin. Den digitale testen har en kontrollstrek som alle andre graviditetstester for å bekrefte at testen er utført korrekt. Den har også en teststrek som både kan dukke opp og kan utebli, og det er her forskjellen ligger: teststreken kan dukke opp selv om du ikke er gravid, fordi reaksjonsmiddelet i teststreken ikke tester spesifikt etter bare hCG, men også LH. LH finnes så godt som konstant i en kvinnes kropp i større eller mindre mengde alt etter hvor i syklusen kvinnen befinner seg, og man vil derfor gjerne få to streker på testpinnene til de digitale testene uansett om man er gravid eller ikke.

Håper du er gravid allikevel. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8304505-hva-betyr-dette/#findComment-8304897
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...