Gå til innhold

Har barbert hode med maskin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, er litt trist altså..

Hadde mye mørkt hår, lysebrundt i hvertfall da.

Angrer litt, men det blir jo bedre om noen mnd..

Så ser jeg mange har benyttet seg av 6mnd bilder, kan ikke det jeg nå.. he

Nei, uff, får litt vondt inni meg, hun var jo så søt med det håret..

Noen andre som har gjort det samme?

Skrevet

Mulig jeg har gått glipp av noe her siden hår er et fremmedord for vår baby...:-) ...men hvorfor har du gjort det egentlig?

Skrevet

Jo, fordi det "håret" de blir født med detter av etterhvert allikevel.

Så når man barberer kommer det ordentlige håret før, og det blir tykkere.

Er vanlig praksis i " utlandet "

Har gjort det på andre barn, til venner osv. og det har blitt veldig bra altså..

Litt fælt nå bare.. uff..hehe

Skrevet

Ungene mine har ikke missta håret sitt.....Men de har ikke hatt så mye hår da.

Søstra mi sin jente falt det heller ikke av på.Så den har jeg aldri hørt om før.

Skrevet

Lærte det på frisørlinja jeg da.

Bare gradvis da, ikke sånn at neste mnd så er alt borte

Skrevet

Ok, da skjønner jeg:-)

Har hørt før at håret faller av, men har ikke hørt om at man barberer det bort, hehe... Du har jo gjort det i beste mening, så jeg synes ikke du skal tenke mer på det;-)

Skrevet

Noe så dumt!

Ja håret kan falle litt av her og der,men ikke på alle!

Man får ikke tykkere hår ved å barbere det!....Man får det håret man er ment for å få uansett barbert eller ikke ! dah!

De er babyer nå de skal ha fjonete hår. Lanugo hår kalles det. (mener jeg det var) ...Håret går inni en annen "fase" ved 2-3 års alderen.Håret har 3 eller 4 faser.

Når man blir gammel går man over til lanugo "baby" hår igjen....

Skrevet

Minsta mi har ikke mistet noe av håret sitt, klipte elste jenta mi da hun var 2 år, men det som kom ut var like tynt som det jeg klipt av, så tror ikke at det hjelper så mye å klippe av håret da men..

Men du gjorde det jo i beste mening, men ikke bli skuffet hvis håret er like tynt når det vokser ut i gjenn da.:o)

Skrevet

Nei har ikke gjort det på Martin, men han fiksa det ganske bra selv da. Hadde ingenting hår på toppen med unntak av en liten runding midt oppå og så hadde han sånn søt ring med hår dunrt hodet. Er bare tull å fjerne håret, de skal se litt rar ut ei stund ;)

Skrevet

Veldig individuelt hvor mye av fødselshåret som faller av. Eldstejenta mi ble født med masse(!!) hår. Hun mistet nesten ikke noe. Hadde musefletter da hun var 6mnd. Nå er hun 2.5år og har langt fint hår et stykke nedpå ryggen :o)

Men det går nok ikke mange månedene før jenta di har hår igjen.

Skrevet

En kan også gjøre det slik vi har gjort ved å klippe håret til jenten vår hos frisøren 4 ganger i året ( fra hun var 2 år da )... hun er nå 4 og håret er tykt og flott takket være dette......Men har flere venninner som har gjort dette på seg selv nettopp for å få det håret de ønsket seg ;)

Skrevet

Mamma gjorde det på lillesøsteren min da hun var baby og hun har sinnsykt! tykt og fint hår i dag. Hun gjorde det ikke på meg og jeg har ikke på langt nær like tykt hår.

Skrevet

Som en over sier, så er det praksis i utlandet, bl.a. i Spaina. Jeg ville imidlertid ikke gjøre det med datteren min, men har fått endel kommentarer på at hun ville hatt tykkere hår dersom jeg hadde gjort det...

Skrevet

mine barn har blitt født med masse hår, og ja de har mistet men det har ikke vært mye. elste mann fikk lysere hår når det ordentlig håret komm så ganske festlig ut, for da var hun mørk de fem ytterste cm av håret og lysblond innerst. klippet henne ikke før hun var over året vi. og da bare stusset vi litt. vet ikke når vi skal klippe lillemann, for han skal jo ikke bli lanhåra heller. men det er jo så søtt med alt det håret.

Skrevet

Min midterste sønn hadde klovnefrisyre da han var 9-10 mnd, dvs langt på sidene (stod rett ut) og midt oppå, ellers lite. Jeg shavet av fjonene, og i dag som 10 åring har han det tjukkeste håret av alle jeg kjenner! (Han hater det, stakkars...)

Men det skal sies at jeg er frisør, og teorien om at det blir tykkere av å barbere det strider i mot alt jeg har lært! Det stemmer at de små blir født med lanugohår og at håret vokser i forskjellige faser, aldri alt samtidig, men ca to tredjedeler om gangen, da resten av håret er i hvilefase. Jeg tror grunnen til at det virker tykkere er fordi at når alt håret er like langt så vokser det jevnere. Vi er født med et antall hårsekker, hverken mer eller mindre, og det kan ikke endres på. Hårstrået kan heller ikke bli tykkere uten at det da blir tilført næring, som protein, og selv da må hårstrået være skadet for at det skal bli påfylt.

Men man kan jo begynne å lure! Jeg har kun gutter, men skulle jeg få en jente med fjonehår neste gang så har jeg ingen kvaler med å "hjelpe" naturen litt med barbermaskin!

Skrevet

jøss, dette var nytt for meg! Gutten min har ikke mistet et håstrå han, ble ikke født med mye hår men nå begynner det å hjlepe seg og han er straks 1.

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

jeg måtte klippe lillegutt for 5! gang nå etter fødsel pga. han har sår bak ørene som håret lå å gnisset inn i.

Han har ikke mistet noe av håret og har like mye hår på hode som min venninnes 1 åring har :)

alle babyer er forskjellig

Skrevet

Jag var født så og si uten hår og har tykt hår i dag :-) (det som er igjen av denne røyteperioden da:-) Lukas var også så og si fri for hår, så håper han får like tykt hår som meg når han blir eldre :-)

Skrevet

Ja,ja, får bare vente å se da.

Men det har da hjulpet på de andre som har gjort det..

Tjohei.

Skrevet

Får håpe du ikke er like "heldig" som meg da,ungene mine har arva pappaen og får ikke hår før de er 2,5 år :0)

Skrevet

det hadde jeg aldri klart....å fjerne noe av henne liksom....ekkelt

Skrevet

Joda her har vi barbert som du , fint og jevnt nå. Men fam. sier vi skal gjøre det 2 ganger til for at det skal bli fint og tykkt... Hadde bare ikke håret til mini grodd så seint så hadde vi nok gjort det. Men det får bli med denne ene.

Veeeldig praktisk å slippe å ta de med til frisør når de blir 1,5 til 2 år, for da er det vanskelig å få dem til å sitte still!

Skrevet

Begge mine unger ble født med mye hår, men mistet det ikke. Jeg selv var likedan.

Jeg tenker på at det er godt for gutten (7 mnd) å ha hår nå på vinteren. Det varmer jo ganske vesentlig. I land der dette er vanlig praksis, er det kanskje ikke så kaldt som her!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...