Caelyn Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har en snart 4 år gammel sterilisert hunkatt som jeg elsker kjempemasse, men hun har en tendens til å tråkke meg *litt* på hormonene.. Stakkars lille vennen min.. Saken er at hun bommer på tissekassa si stadig vekk.. Er husren og har aldri vært noe problem, men nå tisser og bæsjer hun gjerne litt utenfor og krafser på plastikken ikke i sanda. Vi flyttet inn i ny leilighet 1. februar, vet ikke om det har noe å si. Gubben er på jobb og jeg viiiiil ikke tørke opp piss og drit fra katta :S Toksoplasmose etc etc.. Sååå jeg klikket litt, kjeftet henne huden full, skubbet henne borti kassa og kastet henne ut :S Har såååååå dårlig samvittighet overfor min stakkars lille pusekatt! Sorry langt innlegg og klaging, men jeg er noe hormonell ja.. Forgive me =)
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 hehe.. ikke ha dårlig samvittighet du ;o) hormonene herjer i kroppen om dagen, sånn er det bare. og du er jo glad i katten din uansett.... jeg kan vel ikke akkurat si at pus skjønner, men hun har nok tilgitt deg for lengst for at du kjeftet litt ;o)
meieriet Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Sikkert en kombinasjon av flytting og at katter "senser" hormoner fra oss gravide. Hun prøver sikkert bare å markere seg litt. Hun holder seg jo i alle fall i nærheten av kassa og er ikke overalt i leiligheten, virker det som. Har du fått sjekket om du har toksoplasmose i kroppen allerede? I så fall er det ingen fare forbundet med å komme borti avføringen. Det er bare farlig for fosteret dersom du blir smittet under graviditeten. Hvis du ikke er smittet fra før, så kan du jo kjøpe sånne engangshansker (sånne som tannlegen bruker) Så får du ikke direktekontakt med avføringen.
Caelyn Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 Pusekatten kom inn igjen nå etter å ha vært ute en stund Og koste og tøvet og var like i farta Brydde seg nok ikke så mye om hormonutbruddet Tror ikke jeg har blitt testet for toksoplasmose, kan jeg bare be legen min om dette? Tror jaggu jeg skal spørre.. Mulig han ikke har testet, tror ikke han vet jeg har katt Elsker denne lille pusen min, glad hun elsker meg og Haha
meieriet Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Det står i tilfelle på helsekortet ditt, forkortet tokso el toxo. Hvis ikke ber du bare om å få testet neste gang. Vi har nesten bestandig hatt katt, så jeg var ganske sikker på at jeg hadde smitten, men var forsiktig med kassa til jeg hadde fått svaret.
Som Natt & Dag Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Jeg anbefaler deg å prøve noe som heter Feliway, skrev akkurat en tråd om det... Er et mirakel i flaske Feromoner, som gjør katten lykkelig, glad og trygg. Den virker på mange forskjellige attferdsproblemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå