Gå til innhold

på jobb igjen dagen etter innsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at mange er sykmeldte en periode... men er noen av dere på jobb igjen så fort?

Jeg tenker først og fremst på meg og mitt nå, men passer så superdårlig å sykmelde seg....Ingen er uerstattelig, men likevel... har verken en fysisk eller psykisk hard jobb. Det verste er vel kanskje å klare å holde fokus. Er så i tvil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lita78

Grattis, som ruger ?

Har vært i samme situasjon som deg, " ingen er uerstattelig..men

Har valgt de siste to ruge periodene å være 100% sykemeldt, men vært på jobb når jeg ønsket.Arbeidsgiver må dekke de første 16 dager og er bare glad for å se deg litt.

Kom og gikk som jeg ønsket, intet stress, men klarte allikavell å gjøre såpass at jeg ikke hadde dårlig samvitighet verken ovenfor kollegaer\ eller kunder.

anbefales

Skrevet

Hei

det hørtes ut som en fin ordning:-) Er ikke ruger ennå, skal ha uttak torsdag eller fredag sansynligvis. Får vite på UL i morgen. Har ikke fortalt arbeidsgiver noe ennå, men har bestemt meg for å gjøre det. Da kan jo en sånn ordning være fint:-)

Takk for godt råd!

Skrevet

Riksen anbefaler å ta det med ro også dagen etter innsetting, men etter det kan du jobbe som normalt.

:-)

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt ut den uken jeg har hatt innsetting, feks hvis jeg har satt inn egg en onsdag har jeg sykmeldt meg ut uken. Men det er også mye fordi vi må reise til Trondheim 6.5 time med tog........

Har trengt det psykisk, har en ganske krevende jobb som avdelingsleder i barnehage og har hatt vansker med konsentrasjonen etter innsetting.

Men det som passer for meg trenger jo ikke passe for deg:o).

Hørtes veldig smart ut med sykmelding men at man jobber hvis man orker det-godt tips:o)

Lykke til nå da-dette blir spennende!

klem

Skrevet

Dette med å komme og gå som man orker under ei sykemelding høres jo praktisk og greit ut.

Problemer er, som jeg har forstått, at man ikke omfattes av arbeidsstedets forsikringer så lenge man er sykemeldt.. altså, hvis det skjer deg noe på arbeidsplassen i arbeidstida, kan det bli et problem. Bare et lite obs...

Ellers må det vel være hvor fysisk hard jobben er og hvordan man har det psykisk som betyr noe.. Å ha noe annet å henge tankene på, tror jeg er veldig positivt...

Jeg mener du kan jobbe med god samvittighet så lenge det er det du har lyst til..men lytt til hva du selv orker!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...