Gjest Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 jeg har mange ganger om dagen høy puls, dvs det kjennes ut som om kroppen ikke får slappet av og at det dunker fort inni der, spes kveld og natt. Fler som har det sånn? er det noe en evt kan gjøre imot det?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Ja slik har jeg det også. Men jeg vet ikke hva som kan gjøres for å roe pulsen. Slappe mer av kanskje?
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Hei jeg har det akkurat sånn. ble oppdaget ved en tilfeldighet hos en lege da jeg prøvde et nytt apparat (jobber på legekontor) men da flira vi bare og tenkte ikke mer over det fordi jeg kjente ikke noe ubehag. På neste ktr. til jordmor så ble hun helt overasket da hun målte bt hørte hun pulsen og den var på 120. men jeg hadde ingen ubehag så hun bare la det bero. Men etter ett par uker så fikk jeg mer hodepine og litt magesmerter og pulsrasing. Da måtte jordmor ringe sv. poliklinikken på sykehuset pga høy puls. De fant ut at jeg skulle la det bero til etter fødsel siden jeg var kommet så langt, men hvis det fortsatte etterpå så skulle jeg til kardiolog/hjertespesialist. Fosterets puls er normal da. Fikk beskjed om å ta det med ro fremover hvis ikke kom blodtrykket til å stige også. sorry litt langt dette men... ja ja.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 takk for svar:) det får vel bare gå sin gang, får evt gå ned til 80 % etterhvert sånn at en får hvile litt en dag ï uka. er 30 uker no så det blir vel ikke akkurat bedre etterhvert...
Slankehjelper'n Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Tror ikke du skal bekymre deg. Min puls gikk opp fra 50 til 80 nå (er i uke 37). Legen sa at det var fordi blodtrykket er lavt (noe som er vanlig når man er gravid), og så er det så mye blod som skal rundt i kroppen. Derfor kompenserer hjerte med å slå fortere. Av og til tar det også et dobbeltslag, og da blir det neste hjertslaget veldig kraftig. Da kan du kjenne det som om luften blir slått ut av deg. Jeg har en del sånn hjertdunk, men det er visst ikke farlig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå