Gå til innhold

Råd ang treg mage - 6 mnd


tuppa74

Anbefalte innlegg

Hei,

 

eg håper at nokon har gode råd når det gjeld treg mage - guten min på 6 mnd har avføring ein gong i veka, og med har det då ikkje godt... =0(

 

Han har siste 1-2 mnd fått graut (HIPP) 2 gongar dagleg, elles morsmelk. Har prøvd med svisker (som han ikkje er begeistra for) og malt, men det ser ut til å gjere lite forskjell.

 

Han hadde også treg mage då han berre fekk morsmelk, så eg antar han er disponert for det.

 

Men er det nokon som har tips om matvarer som kan hjelpe? Då er det minst to som blir glade i denne heimen... =0D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan legge fiken eller aprikos i litt kokende vann og blende de etterpå. Supert å ha i grøten.

 

Og unngå banan.

 

Prøv også å bruke mer grove typer av grøt: vanlig havregrøt, hirsegrøt eller quionoagrøt. Tilsett litt olje og fikenmosen. Eventuell også litt nypeekstrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at han også får i seg minst en dl vann pr dag! Væskemangel( oppstår fort ved grøtinnføring) kan gi fullstendig forstoppelse da tarmene krever ekstra væske for å klare å bryte ned fibermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han sviskesaft i grøten. Det fungerer for jenta mi som har samme problemet i hvert fall.

 

Ellers finnes det ett pulver på apoteket du kan bruke. Husker ikke hva det heter desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...