Gå til innhold

Plutselig nervøs!!! hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble helt ut av det blå nervøs for ultralyd i morgen... off ikke noe gøy... ha jo venta så lenge på det.... er redd for at alt er galt nå... går rundt å tenker på at i morra får jeg vite om jeg har et friskt barn eller om jeg ikke lengere skal ha barnet om det skulle være noe som er feil.... hva skjer egentlig på en ultralyd? hva gjør de? hva sier de? har aldri tenkt på å spørre lege eller jordmor om disse ting jeg, ingen som har fortalt meg det heller.... føler liksom jeg sitter her å vet ikke noe... hva skjer? litt negativ å unødvendig redd her nå kanskje, men... kan ikke noen prøve å svare/ roe meg ned litt... plis... hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er litt nervøs. Jeg var også det for et par uker siden når jeg skulle inn grugledet meg liksom. Men hvis det er noe galt må en jo få vite det før eller siden uansett og er alt i orden er det godt å få visshet om.

På ultralyden smøres du med en slags gele på magen. Så ligger du på ryggen på en benk og ser rett på skjermen med bildet av barnet ditt. Jordmoren ser blant annet på om hjertet slår, har fire kamre, at alt ser normalt ut med hjerne, proporsjoner, blære osv og tar mål for å finne en termin. Hvis ungen ligger reiktig kan det hende dere kan se hvilket kjønn det er også. Du får kjøpe bilder av barnet du kan vise familie og venner.

Masse lykke til i morgen! Alt er sikkert helt i orden!!!

Klem

Skrevet

var på ultralyd iuke 12 også, men da sa de ikke noe...bare at det var et barn der... hmmm... å det var sånn GU ultralyd. men alt er vell som det skal... det er bare jeg som tenker på de % som ikke er oki....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...