Gå til innhold

Hjelpe, magen min er så stor!

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka with Love

Jeg har termin 31 august jeg. Ti år siden forrige svangerskap. Men nå er magen like stor som når jeg var i syvende måned! Jeg er bare i 12 uke. Skal til legen på mandag, får høre hva hun sier. Jeg er 1.80 cm høy så det er litt snodig. Og alle kommenterer det hele tida. Som mamma på søndag. 'Å hjelpe, venter du to du eller?'

Begynner å blir litt fundersam selv. Vokser man fortere med to? Jeg var jo ikke sånn med nummer en, og høyden min i tillegg. Alle jeg møter reagerer! Er velkomne alle som en, men greit å være forberedt, har jo hatt noen snodige drømmer oxo :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8302729-hjelpe-magen-min-er-s%C3%A5-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er fjorten uker på vei, og har også fått rimelig stor mage allerede. Det er min förste da, så har jo ingenting å sammenligne med. Men alle spör om det er tvillinger.. Og jeg har tvillinger i familien!

Så vi får vente i spenning :)

Hei

Jeg har og fått stor mage, klarer ikke å skjule det lenger er i uke 16. Og jeg vet at det bare er en der inne.. Får jo hør hygeligge komentarer som"Å gud så store du e, Du komme te å bli KJEMPESTORE!!" Alltid like hyggelig å høre, liksom... Men mammaen min har nå trøstet meg og sagt at hun fikk mage veldig fort i 3/4 Mnd. Men at hun ikke ble stor. Så håper det samme her, at det stopper litt opp liksom

Jeg er 13+6 i dag og har vært stor i mange uker allerede.. Jeg fikk også mange kommentarer på det,og folk var sikker på at det var to inni der..Men der tok de feil gitt... Er bare èn ja :-) Grunnen til at jeg er så stor er at jeg er så oppblåst..Mye luft..Høres ut som det tomrommet når jeg banker øverst på magen :-) Kanskje det er slik hos dere også??

Hmm...

Jeg er 15+2 og ingen kan se at jeg er gravid. Har byttet ut mine vanlige bukser med noen med litt slakkere liv i, men ingen andre enn meg og min samboer kan se en liten kul når jeg speiler meg naken på badet...

Jeg begynner nesten å bli litt bekymret jeg. Men sist jeg var på kontroll hos legen var SF målet mitt over den røde streken, så jeg vet sannelig ikke jeg...

Hører gjerne fra flere som ikke har fått mage ennå...

Annonse

Er i 17.uke nå, og vil bare si til alle at nå stikker magen min lengre ut enn puppene, altså! Big news! Fleiper.... men det er faktisk sant. Ser ordentlig gravid ut, og kjennes ut som jeg vagger når jeg går også, men det er vel bare innbilning får vi håpe. Men det var nå litt tidlig akkurat det da.

Hva skjer? Jeg har ikke fått mage i det hele tatt og er i uke 18 nå. Såvidt jeg har forstått har de fleste tydelig gravidmage ved 18-19 uker. Er litt skuffa må jeg innrømme. Allikevel har buksene blitt for trange og toppene for korte. Jeg legger på meg alle andre steder enn på magen. Snufs.

Henger meg på har måttet bruke mammaklær siden uke 13, men det er bare en der inne.. Nå er jeg struttende og flott, kjempestolt over ar det endelig ser ut som om jeg er gravid og ikke bare tjukk ;) Førstegangsfødende og moden som jeg er (38år) så blir man vel ikke mindre stolt he he litt psykisk strutting og vagging også da!!!

Synes ingenting på meg enda, har de samme klærne som før og er i fin form.

Var hos jordmor i dag och veide meg, hade gått ned 4,5 kilo siden uke 9. Nå er jeg i uke 16. Målte hjertelyden også den ligger på fine 150 slag/minuttet.

Så jeg får nok vente en stund til på maven. Men det gør meg ingenting, blir vanskelig/ slitsomt på jobben når jeg får mage. Så jo lengre den holder seg borte jo lengre og mer kan jeg jobbe og derav få mer penger når jeg går ut i permisjon. Så dette er ikke negativt for meg i hvertfall. Kommer sikkert og få en diger mage etterhvert jeg og, ikke noe hast.

Å, godt å høre at det er andre som er store her.. Jeg er veldig spinkel og tynn og regnet liksom med at jeg skulle få liten mage, men nei.. Alle klær er for små og har store problemer med å skjule det på jobben. Det er jo bare koselig med mage, men gleder meg til det er offentlig og jeg blir litt friere i valg av klær. Vil vente til etter ul med å si noe. Kanskje teit men... Sjefen vet det og det holder for meg for nå.

Og til de som ikke har mage foreløpig: det er store naturlige variasjoner, alt er normalt virker det som. Ikke noe å bekymre seg for tror jeg!

Annonse

Jeg har også ganske så stor mage altså! Jeg er førstegangsgravid.

Jeg er nå 15+2 og har brukt mammabukser siden uke 13. Jeg er tynn ellers og vet at det bare er en der inne. Jeg har vært veldig plaget med kvalme, så det er ikke at jeg har lagt på meg, jeg har heller gått ned et par kilo. Men nå er det slik at folk begynner å kommentere det, men det er jo bare kjekt!!:)

Vi skal til ultralyd 16.mars og det blir så spennende!!

Håper alt er i skjønneste orden der inne:) Blir kjekt å kanskje få vite kjønnet også:)

Ellers sliter jeg fortsatt med kvalme...er på tide at det begynner å gi seg nå synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...